Show simple item record

dc.contributor.advisorPūķis, Mārisen_US
dc.contributor.authorKarabina, Lorikaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:00:58Z
dc.date.available2015-03-24T08:00:58Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other43358en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/21516
dc.description.abstractMaģistra darbs „Darba vidē balstītu mācību īstenošanas perspektīva Latvijas profesionālajā izglītībā” (DVB mācības) identificē iemeslus situācijai, kad Latvijas darba tirgū vērojams liels jauniešu bezdarbnieku skaits. Maģistra darbs pēta, kā jauniešu bezdarbu saistībā ar profesionālo izglītību risina Vācijā, kur tas ir viszemākais no visām ES valstīm. Apskatīta tiek profesionālās izglītības loma un prestižs Latvijā. Izpētīts tiek 2013. mācību gadā pēc Vācijas parauga ieviestais DVB mācību pilotprojekts sešās Latvijas profesionālajās izglītības iestādēs. DVB mācības, kad izglītojamais praktiskās iemaņas, zinības apgūst reālā darba vidē un tikai salīdzinoši nelielu laiku pavada izglītības iestādē, apgūstot teoriju, ir būtisks uzlabojošs solis audzēkņu izvēlei par labu profesionālajai izglītībai, un uzņēmumiem tās ir vieds, kā iegūt kvalificētus darbiniekus. Atslēgas vārdi: duālā profesionālā izglītība, profesionālās izglītības prestižs, darba vidē balstītas mācības, pilotprojekts.en_US
dc.description.abstractThe Master's Degree Paper "Work-based Learning Implementation Perspectives in Latvian Vocational Education" (WB learning) identifies the reasons for the high levels of unemployment among young people in the Latvian job market. The Master's Degree Paper investigates how unemployment among young people with regard to vocational education is dealt with in Germany where the levels of unemployment are the lowest among the EU member states. The role and prestige of vocational education in Latvia are discussed. It discusses the WB learning pilot project carried out according to the German model in six Latvian institutions of vocational education. WB learning, when the learner acquires practical skills and knowledge in the actual working environment and spends only comparatively short periods in the educational institution to acquire the theory, is a significant improvement which prompts learners to opt for vocational education, and it is a way how companies can acquire qualified employees. Keywords: dual vocational education, prestige of vocational education, work-based learning, pilot project.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVadībzinātneen_US
dc.titleDarba vidē balstītu mācību īstenošanas perspektīva Latvijas profesionālajā izglītībāen_US
dc.title.alternativeWork–based Learning Implementation Perspectives in Latvian Vocational Educationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record