• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rīgas pilsētas zīmolvedība

Thumbnail
View/Open
303-44751-Petrovs_Valerijs_vp11073.pdf.pdf (4.947Mb)
Author
Petrovs, Valērijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Praude, Valērijs
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma: Rīgas pilsētas zīmolvedība. Maģistra darbs sastāv no trim nodaļām. Pirmajā autors parāda teritoriālā mārketinga attīstības gaitu, vērš uzmanību uz svarīgiem terminiem. Otrajā apkopoti līdz šim veikto pētījumu dati, kas būtiski Rīgas pilsētas zīmolam. Veikta analīze, nolūkā izdarīt secinājumus, kas palīdzētu precīzāk analizēt primāros pētījuma datus. Trešā nodaļas pamats ir iedzīvotāju anketas rezultāti, ko papildina autora skatījums uz tiem elementiem, kas vizuāli atbalsta Rīgas zīmolu – ir vai varētu būt ar to saistīti. Viens no svarīgākajiem piemēriem ir nacionālās aviokompānijas “airBaltic” zīmols. Trešā nodaļa piedāvā skatījumu, kā attīstīt Rīgas zīmolu. Darbs sastāv no: 81 lpp., 24 attēliem, 4 tabulām, 16 pielikumiem. Atslēgas vārdi: zīmols, zīmolvedība, teritoriālais mārketings, tūrisms
 
Topic of this paper: the branding of Riga. This work consists of three parts. First one is dedicated to the development of territorial marketing and the main definitions. In the second part the author overlooks previously made researches which is important in context of Riga city image. Third part analyses the data collected in questionnaire of residents of Riga. Author also evaluates the visual image of Riga brand, related logos and symbols. In the end perspectives and suggestions are outlined. This paper consists of 81 pages, 24 images, 4 tables, 16 attachments. Keywords: brand, branding, place marketing, tourism
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/21523
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV