Dzelzceļa radītā trokšņa līmeņa novērtējums Vecumniekos izmantojot modelēšanas un instrumentālo trokšņa mērījuma metodi
Author
Balodis, Dāvis
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Šteinberga, Iveta
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Darbā, izmantojot matemātiskās modelēšanas tiešo mērījumu metodes, novērtēts dīzeļvilciena radītais trokšņa līmenis, tā struktūra un specifika, izplatība apkārtējā vidē. Pētījuma vieta – Vecumnieki (Vecumnieku novadā) ir stratēģisks dzelzceļa transporta mezgls Zemgalē ar raksturīgu vidēju (līdz 20 vilcieniem/diennaktī) dīzeļvilcienu slodzi. Matemātiskās modelēšanas metodes (izmantojot specializēto datorprogrammu ExSound2000+) pielietotas ne tikai trokšņa izplatības novērtēšanai, bet arī trokšņa samazināšanas pasākumu ieviešanai, - aprēķināts optimālais barjeru izvietojums un augstums.
Atslēgas vārdi: dzelzceļa troksnis, trokšņa piesārņojums, trokšņa modelēšana. Work using mathematical modeling of direct measurement methods evaluated diesel train noise level, its structure and specificity of the spread in the environment. The study place - Vecumnieki (Vecumnieku region) is a strategic railway junction in Zemgale with medium-sized (up to 20 trains / day) diesel train load. Mathematical modeling methods (using a specialized computer program ExSound2000 +) used not only for assessing the prevalence of noise, but the noise reduction events introduction - calculated the optimal barrier location and height.
Keywords: Rail noise, noise assessment, noise pollution.