• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Medicīnas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Medicine - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (MF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Medicīnas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Medicine - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (MF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Māsas pedagoģiskā kompetence onkohematoloģisko pacientu aprūpē

Thumbnail
View/Open
308-43227-Briede_Daiga_db06038.pdf (3.592Mb)
Author
Briede, Daiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Puķīte, Margarita
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Tēma: Māsas pedagoģiskā kompetence onkohematoloģisko pacientu aprūpē. Aktualitāte: māsa, izmantojot pedagoģisko kompetenci, veicina onkohematoloģisko pacientu līdzestību veselības saglabāšanā. Darba mērķis: raksturot māsas pedagoģisko kompetenci aprūpes kontekstā. Pētniecības jautājumi: Kādas ir pacientu izglītības procesa vajadzības? Kādi priekšnoteikumi ir svarīgi īstenojot izglītības procesu? Kā sekmēt māsas pedagoģiskās kompetences attīstību? Pētniecības instruments: anketa un intervija. Pētniecības metode: kvantitatīvā un kvalitatīvā. Pacientu līdzestību veselības saglabāšanā spēj nodrošināt izglītības procesa integritāte, lai garantētu izglītības procesa kvalitāti, nepieciešama māsas pedagoģiskās kompetences pilnveide. Atslēgvārdi: onkohematoloģisko pacientu aprūpe, izglītības process, māsas pedagoģiskā kompetence
 
Subject: Pedagogical competence of nurse in onco-haematology patient care. Actuality: by using a pedagogical competence in onco-haematology patient care nurse promotes patient adherence on health care. Purpose: to describe nurse pedagogical competence in the context of care. Research questions: What are needs of patient education process? What are prerequisites for educational process implementation? How to increase development of nurse pedagogical competence? Research instruments: a questionnaire and an interview. Research methods: qualitative and quantitative. Patient adherence in health maintaining helps to ensure integrity of educational process. To guarantee the quality of educational process, improvement of nurse teaching competence is required. Keywords: onco-haematological patients, educational process, nurse pedagogical competence
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22466
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (MF) / Bachelor's and Master's theses [3552]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV