Klientu apkalpošanas principu pielietošana māsu praksē
Author
Rižiha, Antoņina
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Priede-Kalniņa, Zaiga Guntra
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs „Klientu apkalpošanas principu pielietošana māsu praksē”. Darba mērķis: noskaidrot klientu apkalpošanas principus medicīnisko pakalpojumu sniegšanā, izstrādāt apkalpošanas principu priekšlikumus māsām. Izmantota literatūra par saskarsmi, lietišķo etiķeti, par klientu apkalpošanas principiem un likumdošanu. Pētījumā pielietota D.E. Džonsones uzvedības sistēmas māszinību teorija. Izmantota kvalitatīvā fenomenoloģiskā pētījuma metode, izvēlēta strukturēta intervija divās respondentu grupās – māsu un klientu. Darba ieguvums - atziņa, ka klientu apkalpošana ir sarežģīta sociāli pieņemamas uzvedības mijiedarbība starp klientu un māsu. Darba noslēgumā apkopoti iegūtie rezultāti un izdarīti secinājumi, kā arī izstrādāti klientu apkalpošanas principu priekšlikumi māsām. Master’s degree paper „Principles of client service in nursing practice”. The aim is to determine the principles of client service in medical services’ area, propose specific principles of client service for nurses. Literature concerning communication studies, business etiquette, principles of client service and legislation was used. D.E. Johnson’s nursing theory was used as a theoretical framework. Qualitative phenomenological research approach was used and structural interview was conducted in two groups – nurses and clients. Description of the research process and results’ analysis were included. A conclusion was derived, that client service is a process of complicated socially accepted behavioral cooperation between nurse and a patient. At the end of degree paper proposals for nurses concerning principles of client service were made.