• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tērzēšanas uzziņu pakalpojums, tā ieviešanas iespējas Latvijas Universitātes bibliotēkā

Thumbnail
View/Open
309-12023-Marriotta_Inga_im05057.pdf (1.251Mb)
Author
Marriotta, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Gerkena, Vineta
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienās akadēmisko bibliotēku vidi ietekmē informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstība, kā arī informācijas pieejamība elektroniskā formātā. Tas nosaka nepieciešamību pēc jauna uzziņu sniegšanas modeļa, kas ļautu lietotājiem ienākt bibliotēkā, izmantojot elektronisko vārteju, un piekļūt informācijas resursiem attāli, jebkurā vietā un jebkurā laikā. Bakalaura darba mērķis ir aplūkot tērzēšanas uzziņu pakalpojuma modeli, tā būtību akadēmisko bibliotēku kontekstā un izvērtēt iespējas ieviest šo pakalpojumu Latvijas Universitātes bibliotēkā. Darba gaitā tika noskaidrotas tērzēšanas pakalpojuma priekšrocības un trūkumi, pašreizējā situācija Latvijas Universitātes bibliotēkas uzziņu darbā un, veicot aptauju, parādīts Latvijas Universitātes bibliotēkas lietotāju pieprasījums pēc šī reāllaika uzziņu sniegšanas veida.
 
The modern academic libraries are affected by the rapid development of technologies, as well as the higher accessibility of digital information. These conditions determine the necessity of a new reference model that would allow users to enter library through electronic gateway and to access the information remotely, from anywhere and anytime. The aim of this thesis is to look at the chat reference model, the nature of it in the context of academic libraries and the issues surrounding the implementation of this service in the University of Latvia Libraries. The results show the main advantages and disadvantages of this service, the current state of reference services at the University of Latvia Libraries, and the existing demand from the users of the University of Latvia Libraries for this real time reference service.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22490
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV