Nacionālo ziņu atlase portālos "Delfi", "Apollo" un "Tvnet" no 2006. gada līdz 2009. gadam
Author
Mače, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņš, Ingus
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Augot interneta lietotāju skaitam, pieaug arī interneta kā jaunā masu medija
popularitāte, tāpēc bakalaura darbā “Nacionālo ziņu atlase portālos „Delfi”, „Apollo” un
„Tvnet” no 2006.gada līdz 2009.gadam:” autore vēlējās noskaidrot, kā laika posmā no 2006.
līdz 2009.gadam ir mainījies portālu Delfi, Apollo un Tvnet saturs. Autore vēlējās noskaidrot,
vai portālu Delfi, Apollo un Tvnet dienas kārtība saskan ar ziņu aģentūru un sabiedrisko
attiecību speciālistu veidoto dienas kārtību, kā arī to, vai, augot jauno mediju popularitātei,
pieaug arī portāla žurnālistu iniciēto ziņu skaits. Pētījumā apskatīta viena nedēļa 2006., 2007.,
2008. un 2009.gadā.
Lai sasniegtu izvirzītos mērķus, autore veica visu trīs portālu nacionālo ziņu
kontentanalīzi, kuras mērķis bija noskaidrot, cik no kopējo ziņu skaita portālos ir ziņu
aģentūru ziņas, sabiedrisko attiecību speciālistu izsūtītie paziņojumi, oriģinālziņas un citu
avotu (laikrakstu, televīziju, radio) informācija.
Pētījuma rezultāti liecina, ka sabiedrisko attiecību speciālistu veidotā dienas kārtība
un ziņu aģentūru dienas kārtība saskan ar interneta portālu dienas kārtību. Autore noskaidroja,
ka portālu redakcija dod priekšroku valsts sektorā strādājošo sabiedrisko attiecību speciālistu
paziņojumu publicēšanai, savukārt ziņu aģentūru informāciju izmanto, lai operatīvi informētu
lasītājus par jaunumiem.
Pētījuma galvenie secinājumi ir – lai gan portālu saturu lielākoties veido ziņu aģentūru
un sabiedrisko attiecību speciālistu paziņojumi, to publicēšanai portālu redakcija pieiet
kritiski. Autore secināja, ka pamatā interneta portāli savā ziņā veic ziņu aģentūru funkcijas,
piedāvājot plašu ziņu klāstu tiem interneta lietotājiem, kuriem nav pieejamas ziņu aģentūras,
kuru pakalpojumi ir par maksu.
Atslēgvārdi: interneta portāli, dienas kārtība, ziņu aģentūras, oriģinālziņas,
sabiedriskās attiecības. Popularity of Internet as a new mass media is growing along with the growing number
of Internet users. The aim of the research is to find out how the content of Latvian national
websites Delfi, Apollo and Tvnet has changed during the period from 2006 till 2009. In
bachelor work “National news selection in Internet portals "Delfi", "Apollo" and "Tvnet".
Years 2006─2009” the author wants to size up the situation of the content in websites Delfi,
Apollo and Tvnet and to find out if the agenda of website agrees with the agenda of news’
agencies and public relations’ sector, as well as to realize if growing popularity of the new
mass media increases the news initiated by website journalists’.
To reach the aims of the research the author used the methodology of the content
analysis in three website with the purpose to count news made by the news agencies,
materials from public relation specialists, original materials and information from the other
canals (newspapers, TV, radio).
Results of the research testify that the agenda made by the public relations’ specialists
and the news agencies agree with the agenda of the Internet website.
The author found out that the editorials of website prefer the information produced by
the public relations’ specialists working in public sector. While the information produced by
the news agencies is used to inform the users of website operatively.
The main conclusion of the research is - although the content of website mainly is
made of information from the public relations sector and news agencies, the editorial looks
critically before publishing it. The author educes that website fulfil the functions of news’
agencies offering the wide choice of information to the users who don’t have the access to
paid services of the news’ agencies.
Keywords: Internet website, news agency, public relations, agenda, news