Mārketinga komunikācija klientu lojalitātes veicināšanai: airBaltic piemērs
Автор
Ozarnova, Aleksandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Дата
2010Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba temats ir “Mārketinga komunikācija klientu lojalitātes veicināšanai: airBaltic piemērs”. Darba mērķis ir veikt BalticMiles programmas izpēti, izpētīt BalticMiles dalībnieku attieksmi pret airBaltic un BalticMiles, viņu izvēles motīvus un programmas ietekmi uz airBaltic klientu lojalitāti.
Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Darba teorētiskajā daļā ir apkopoti un analizēti teorētiskie aspekti par mārketinga komunikācijām un attiecību marketingu, balstoties uz Kristiāna Gronrūsa (Christiаn GrĶnroos) un Stīvena Šova (Stephen Shaw) teorijām. Analizēta teorija par klientu lojalitāti, lojalitātes nozīmi, veidošanu, iegūšanu un saglabāšanu, kā arī par lojalitātes programmām, balstoties uz Timotija Keininghama (Timothy Keiningham) un Viljama Zikmunda (William Zikmund) teorētiskajām nostādnēm.
Pētījuma īstenošanai tiek izmantotas gan kvantitatīvā, gan kvalitatīvā pētniecības metodes – anketēšana un daļēji strukturēta intervija.
Darba empīriskajā daļā ir apkopota vispārēja informācija par līdsabiedrību airBaltic un tās klientu lojalitātes programmu BalticMiles, tika veiktas intervijas ar BalticMiles pārstavi un programmas sadarbības partnera, Nordea bankas, pārstavi. Tāpat tika veikta BalticMiles dalībnieku aptauja.
Kopumā bakalaura darbā ir 56 lapas, izmantoti 26 literatūras avoti.
Atslēgvārdi: airBaltic, līdsabiedrību mārketings, attiecību mārketings, lojalitāte, lojalitātes programma. A theme of the bachelor’s paper is “ Marketing communication for customer loyalty promotion: airBaltic example”. The aim of bachelor’s paper is to make analysis of BalticMiles programm to clarify its role in airBaltic customer loyalty program and to ascertain the additional impact.
The bachelor’s paper consist of to parts - theoretical and empirical. In the theoretical part of bachelor’s paper are analysed theoretical aspekts of marketing communication and relationship marketing. Theoretical approach to marketing is based on Christiаn GrĶnroos and Stephen Shaw theories. This part also includes analysis of theoretical approaches to customer loyalty, creating loyalty, gaining and saving loyalty, and finaly loyalty programms, based on works of Timothy Keiningham and William Zikmund.
To conduct the survey is used questionnaire and semi-structured interview.
Empirical part consists of general information about the airBaltic airline and its customer loyalty program BalticMiles summaring and BalticMiles participants' survey. Also interviews were conducted with BalticMiles and program's partner Nordea Bank representatives.
There are 56 pages in bachelor’s paper , 26 material sources have been used.
Key expressions: airBaltic, airline marketing, relationship marketing, loyalty, loyalty programme.