Sievietes vizuālā tēla izmaiņas žurnāla „Sieviete” (1980.- 2000.)
Author
Šinta, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lasmane, Skaidrīte
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma ir “Sievietes vizuālā tēla izmaiņas žurnāla „Sieviete” laika posmā no 1980. līdz 2000.gadam.”
Darba mērķis ir noskaidrot, kas šajā laika posmā un dažādajos sabiedrībā valdošajos notikumos un pastāvošajos uzskatos ir notici ar sievietes tēlu. Līdz ar to hipotēze ir: sievietes vizuālais tēls žurnālā “Sieviete” tiek konstruēts atbilstoši dažādiem sociāliem, politiskiem un ekonomiskiem procesiem: 80tie. – Padomju Savienības ideoloģija, 1990.g – atmodas laiks, 1995.g. – patērētāju sabiedrības veidošanās, 2000.g – attīstījušies un nostiprinājušies skaistuma kanoni. Pētniecības metodes ir semiotika un kontentanalīze.
Pētījumā noskaidrojās, ka izvirzītā hipotēze ir daļēji apstiprinājusies, jo 2000.g. aizvien akcents tiek likts uz sievieti-māti, ne tikai sievieti kā skaitu būtni. The theme of the bachelor work is „Female’s visual changes of the image in the magazine „Sieviete” in the period of time from 1980 till year 2000”.
The aim of the bachelor work is to find out what has happened to the female’s image during this period of time in dominant developments and existing opinions in the society. So the hypothesis is: female’s visual image in the magazine is constructed accordingly to the various social, economical and political actions: the 80ies – principles of the Soviet Union, 1990 – changing time, 1995 – time of business boom, 2000 – time when beauty canons are developing and consolidate. The methods of research are semiotics and content analysis.
The research showed that advanced hypothesis is proved true partly, because in year 2000 there is still accent on female-mother, not just beautiful women.