Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorZelče, Vitaen_US
dc.contributor.authorRoga, Baibaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:04:11Z
dc.date.available2015-03-24T08:04:11Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other23561en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22582
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis ir atklāt, kāda loma Latvijas skatītāju dzīvēs un ilgtermiņa ietekmē uz tām bijusi TV demonstrētajiem ārzemju seriāliem 20. gs. 80. gadu beigās, 90. gados. Teorijā aplūkota populārā kultūra, kultūras identitāte, televīzijas iztēlotā kopiena, kā arī televīzijas sociālais lietojums. Gūts ieskats par televīzijas pāreju no padomju uz pēcpadomju sistēmu un televīzijas seriālu vietu tajā. Ar antropoloģisko pieeju veiktā pētījuma rezultāti liecina, ka televīzijā demonstrēto ārzemju seriālu patērēšana Latvijā bija populāra sociālā aktivitāte. To apliecina stāstījumos atsegtā to aizrautīgā skatīšanās, regulārā pārrunāšana un ikdienas prakšu pakārtošana tiem. Tiem piedēvējama būtiska loma sociālās un kultūras vides maiņā – ikdienas dzīves rietumnieciskošanā un alternatīvu redzējumu radīšanā iepriekš kultivētajiem. Atslēgvārdi: ārzemju seriāli, televīzija, patērēšana, populārā kultūra, pēcpadomju telpaen_US
dc.description.abstractThe aim of the master thesis is to find out to what extent the foreign TV series broadcasted on television in the late 80's and 90's of the 20th century have influenced the lives of Latvian viewers. In the theoretical part a popular culture, a cultural identity, a television imaginary community, as well as the use of social television, the overview of television transition from Soviet to post-Soviet system, and the place of television series within it are described. The findings made by antrophological approach show that consumption of foreign TV series was a popular social activity. This is evidenced by the stories depicting the passionate viewing, discussing and regular daily practice subordination to them. They played a key role attributed to the shift of social and cultural contexts – in Westernization of everyday life and creation of alternative visions towards previously cultivated. Keywords: foreign TV series, television, consumption, popular culture, post-Soviet spaceen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleTelevīzijā demonstrēto ārzemju seriālu patērēšana Latvijā: antropoloģiskais pētījums (20.gs. 80. g. beigas-90. gadi)en_US
dc.title.alternativeConsumption of Foreign TV Series Broadcasted by Television in Latvia: Anthropological Approach (Late 80's and 90's of the 20th Century)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige