Viedokļu līderu loma un ietekme sociālajos tīklos: 2013. gada Dziesmu svētku un pašvaldību vēlēšanu gadījuma piemērs
Author
Ezerlīce, Monta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tjarve, Rolands
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Darbā, kura nosaukums ir „Viedokļu līderu loma un ietekme sociālajos tīklos. 2013. gada Dziesmu svētku un pašvaldību vēlēšanu gadījuma piemērs”, tiek aplūkotas viedokļu līderu iezīmes, kuras balstās uz teoriju, kā arī pētījuma gaitā noskaidrots – vai interneta vidē ir viedokļu līderi un, vai tiem piemīt teorijās aplūkotās līderu iezīmes, kā arī tiek noskaidrots tas, kāda ir sabiedrības attieksme pret viedokļu līderiem un kādiem tiem būtu jābūt.
Pētījuma teorētiskais pamats ir M. Vēbera harizmas teorija, kā arī Dž. Kellija personisko konstruktu teorija. Vadoties pēc abām teorijām, tiek izstrādāts pētījums, kura pamatā ir gan kvalitatīvās, gan kvantitatīvās pētījuma metodes.
Pētījuma gaitā tiek analizēti dažādi raksti, kā ari izveidota elektroniskā aptauja, lai uzzinātu indivīdu viedokli par interesējošo tēmu.
Atslēgvārdi: internets, mediji, sabiedrība, viedoklis, līderis, sociālie tīkli, diskusija The Thesis named „Opinion leaders’ role and impact in social networks: Case study of The Latvian Song Festival and self-goverment election of 2013”. Deals with theoretical characteristics of opinion leaders, and it was examined during this study whether there are opinion leaders in the internet environment and whether they have the characteristics of leaders described in relevant theories and also clarified that what is the public attitude towards opinion leaders and what they should be.
The theoretical basis of the study is the Theory of Charisma of M. Weber, as well as the Theory of Personal Constructs of G. Kelly. The study follows both these theories and is based on both qualitative and quantitative study methods.
During the research, analyzed the various works, as well as set up an electronic survey to find out the opinions of the individuals.
Key words: internet, media, society, opinion, leader, social networks, discussion.