• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmola "OT Ogres trikotāža" komunikācija

Thumbnail
View/Open
309-34154-Timinska_Kristine_kt10027.pdf (3.214Mb)
Author
Timinska, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir "Zīmola "OT Ogres trikotāža" komunikācija". Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīts integrētais mārketings, mārketinga komunikācija, zīmols un tā jēdzienu skaidrojumi, patērētāju uzvedība un sociālie mediji. Izmantotās pētnieciskās metodes – daļēji strukturēta intervija, aptauja, fokusa grupas intervija un kvalitatīvā kontentanalīze. Pētnieciskā daļa sastāv no daļēji strukturētas intervijas ar uzņēmuma pārstāvi, anketēšana ar patērētāju viedokli par zīmola komunikāciju Latvijā. Ar fokusa grupas interviju tika noskaidrots padziļinātāks patērētāju vērtējums un viedoklis par zīmolu un tā aktivitātēm. Papildinot pētniecisko daļu ar kvalitatīvo kontentanalīzi tika izpētīts zīmola „OT Ogres trikotāža” profils sociālajos tīklos. Empīriskajā daļā tika iegūta atbilde uz jautājumu: Kā zīmols “OT Ogres trikotāža” komunicē ar Latvijas patērētājiem, un kā tie vērtē šo komunikāciju. Atslēgvārdi: OT Ogres trikotāža, mārketinga komunikācija,zīmols, sociālie mediji.
 
Bachelor's thesis: "Brand "OT Ogres trikotāža" communication". The integrated marketing, marketing communications, brand and concept explanations of consumer behaviour and social media has been looked at the theoretical part. Research methods: Semi-structured interview, survey, focus group interview and qualitative content analysis. Research consists of a semi-structured interview with the company and survey of consumer views on brand communication in Latvia. Focus group interviews revealed better insight of consumer evaluation and their opinion about the brand and its activities. To complement the research qualitative content analysis was used to examine brand "OT Ogres trikotāža" profile in social networks. The empirical part obtains the answer to the question: How does brand "OT Ogres trikotāža" communicates with the Latvian consumers, and how they evaluate that communication. Keywords: OT Ogres trikotāža, marketing communications, brand, social media.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22660
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV