• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kampaņa par Eiro ieviešanu 2014. gadā Latvijā: mediju efektu vērtējums laikrakstu "Diena" un "Вести Сегодня" auditorijās

Thumbnail
View/Open
309-34155-Kozins_Ilja_ik10179.pdf (1.486Mb)
Author
Kozins, Iļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba „Kampaņa par Eiro ieviešanu 2014. gadā Latvijā: mediju efektu vērtējums laikrakstu "Diena" un "Вести Сегодня" auditorijās” mērķis ir noteikt, kādi mediju efekti radušies informācijas kampaņas ietekmē par eiro ieviešanu Latvijā laikrakstu auditorijās un, kā auditoriju dalībnieki vērtē iespējamos mediju efektus. Pētnieciskā problēma ir mediju efektu vērtējums laikrakstu auditorijās. Darbu veido teorijas, metodoloģijas, empīrijas un secinājumu nodaļa. Teorētiskā pieeja balstās uz dienas kārtības teoriju un kumulatīvo efektu modeli. Metodoloģijas daļā aprakstīta kontentanalīze, anketēšana un semantiskais diferenciālis. Svarīgākais empīriskās daļas secinājums: pētījumā atklājās dienas kārtības efekti abos laikrakstos, taču atšķirīgās pakāpēs. Atslēgvārdi: eiro, mediji, efekti, auditorijas.
 
The aim of bachelor thesis “The campaign of introduction of the Euro in Latvia in 2014: evaluation of media effects in audiences of Latvian dailies "Diena" and "Вести Сегодня"” is to find out, which media effects emerge under the influence of euro-introduction campaign in the audiences of newspapers and to detect, how audiences evaluate possible media effects. The research problem is the evaluation of media effects in newspapers audiences. Paper includes theoretical, methodological, empirical and conclusion part. Theoretical approach is based on agenda setting theory and cumulative effects model. Methodology section describes content analysis, survey and semantic differential. The empirical study concluded that agenda setting effects take place in newspapers audiences, but on different levels. Key words: euro, media, effects, audiences.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22661
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV