• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Leo Burnett Riga zīmola identitāte

Thumbnail
View/Open
309-36248-Jerumane_Elina_Komu040123.pdf.pdf (1.492Mb)
Author
Jerumane, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rupā, Ulrika
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Laikā, kad reklāmas bizness Latvijā strauji paplašinās – reklāmas aģentūru kļūst arvien vairāk un tās nereti pat apvienojas, apvienojot arī spēkus, ir ļoti svarīgi apjaust, apzināties un prast lietderīgi izmantot savas aģentūras zīmola iespējas un spēku. Leo Burnett Riga ir viena no lielākajām reklāmas aģentūrām Latvijā, tirgū tā veiksmīgi pastāv jau vairāk nekā desmit gadus. Šo gadu laikā uzņēmuma nosaukums ticis mainīts, taču šiem notikumiem ir racionāls izskaidrojums – uzņēmuma arvien lielāka saistība ar pasaulē plaši pazīstamo Leo Burnett zīmolu, kas neapšaubāmi palīdzējis aģentūras atpazīstamībai Latvijā. Bakalaura darba tēma ir Leo Burnett Riga zīmola identitāte. Izvēle par labu šai tēmai pamatojama ar faktu, ka zīmola pētījumus Latvijā vēl nav ierasts veikt, līdz ar to tēma ir aktuāla un sniedz ieskatu vienas no lielākajām reklāmas aģentūrām Latvijā zīmola identitātes veidošanā un uzturēšanā.
 
In the time, when advertising business in Latvia is growing very fast, it is very important to understand, to be aware and to know, how to use the power and facilities of the agency. Leo Burnett Riga is one of the greatest advertising agencies in Latvia, in market the agency successful is already about ten years. During these years there have been changes made in the name of the company, however there is a rational explanation to these changes – company`s all the time bigger link with international well known network of the advertising agencies – Leo Burnett. These changes certainly have been very helpful to identification of Latvia`s agency. The theme of the bachelor is Leo Burnett Riga brand identity. The choice of the theme is based on fact, that the research of a brand in Latvia is not usual to realize, wherewith the theme is topical and it offers insight into one`s of the greatest advertising agencies in Latvia – Leo Burnett Riga – brand identity creation and maintenance.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22681
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV