Islamafobija. Vācijas un Lielbritānijas gadījumi
Author
Romanovska, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Kļaviņš, Didzis
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēmas “Islamafobija. Vācijas un Lielbritānijas gadījumi.” mērķis ir izpētīt kā tiek atspoguļots islāms vācu un britu vadošajos masu medijos. Darbā tika izvirzīta šāda hipotēze: Lielbritānijas sabiedrība ir kritiskāk noskaņota attiecībā pret islāmu nekā Vācijas sabiedrība, ko veicina Lielbritānijas vadošo mediju tendence atspoguļot islāmu galvenokārt negatīvi.
Darba teorētiskajā daļā tika aprakstīts islamafobijas jēdziens, masu mediju loma sabiedriskās domas veidošanās procesā. Savukārt empīriskajā daļā apskatīts kā tika atspoguļots burkas aizliegums Francijā vadošajos Vācijas un Lielbritānijas laikrakstos “Der Spiegel” un “The Telegraph” un veiktas daļēji strukturēta intervijas. Darbā izvirzītā hipotēze tika apstiprināta. Atslēgvārdi: islamafobija, islāms, masu mediji. The aim of the bachelor thesis “Islamaphobia. The case of UK and Germany” is to make a reseach concerning the imagine of islam in the leading mass media in the UK and Germany. Author of thesis promotes hypothesis that society in the UK is more critical towards islam than society in Germany what is promoted by the leading mass media that tends to show islam mainly in a negative way.
The theoretical part of this paper begins by discussing Islamophobia and its various definitions and the role of mass media in the process of making a public opinion. The empirical part of this paper consists of the content analysis of 2 leading newspapers in Germany and in the UK “Der Spiegel” and “The Telegraph” followed by partly structured interviews. Hypothesis proposed by the author is approved. Key words: islamaphobia, islam, mass media.