• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lasīšanas veicināšanas pasākumi bērniem

Thumbnail
View/Open
309-39061-Vaivode_Sigita_sv10035.pdf (985.7Kb)
Author
Vaivode, Sigita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā pētīti bērnu lasīšanas veicināšanas pasākumi un bērna motivācija lasīt. Darba mērķis ir apzināt un analizēt šo pasākumi ietekmi uz bērniem, efektivitāti lasīšanas veicināšana un bērnu attieksmi pret tiem. Bērni ir lietotāju grupa, kurai jāpievērš īpaša uzmanība. Pētījums veikts balstoties uz teorijām par bērna psihes īpašībām konkrētajā vecumposmā, motivācijas veidošanos un veicināšanu, intereses radīšanu, apskatīta dažādu iestāžu pieredze lasīšanas veicināšanā. Empīriskajā daļā tiek aplūkoti konkrēti lasīšanas veicināšanas pasākumi bibliotēkā, rezultāti, bērnu attieksme pret tiem un bibliotēkas pakalpojumiem vispār. Atslēgas vārdi: lasītprasme, lasīšanas motivēšana, interese, motivācija.
 
Bachelor's thesis studied children's literacy activities and the child's motivation to read. The goal is to identify and analyze the impact of these measures on children, the effectiveness of the promotion of reading and children's attitudes towards them. Children are a user group that deserves special attention. The study was based on the theories of the psychological characteristics of a child at a given age group; promotion of motivation; creation of interests; and the experiences of various institutions of reading promotion. Empirical part take deals with specific measures to promote reading at library and the results of treatment of children and library services in general. Keywords: literacy, reading motivation, interest, incentive.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22709
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV