• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interneta reklāmas priekšrocību novērtējums: TV3 Play gadījuma analīze

Thumbnail
View/Open
309-39538-Naglina_Lelde_ln10015.pdf (1.037Mb)
Author
Nagliņa, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs „Interneta reklāmas priekšrocību novērtējums: TV3 Play gadījuma analīze” sastāv no teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās daļas un pētījumā pierāda, ka jaunie mediji ir izdevīgāks kanāls reklāmai, jo tur tā darbojas efektīvāk nekā tradicionālajos masu medijos. Bakalaura darba galvenā teorētiskā pieeja ir mediju konverģences teorija, tiek aprakstīta reklāmas saistība ar medija izvēli, jauno mediju attīstība un ietekme uz mediju industriju un reklāmu. Darba pētnieciskajā daļā ir veikts eksperiments, kurš pierāda, ka internetā reklāmas tiek uztvertas efektīvāk nekā televīzijā, aprakstīta pašreizējā aina Latvijas mediju tirgū mediju konverģences un jauno mediju attīstības kontekstā. Atslēgas vārdi: jaunie mediji, mediju konverģence, interneta reklāma, video reklāma, eksperiments.
 
Bachelor thesis "Advantages of advertising on the Internet: case study of TV3 Play" consists of theoretical, methodological and empirical parts of the study and demonstrates that new media is more favorable channel for advertising, because there it works more effectively than traditional media. Thesis main theoretical approach is a theory of media convergence is described in relation to media selection for advertising, evolution of new media and their impact on media and advertising industry. Part of the research work has been carried out an experiment which proves that online advertising is more effective than seen on television, describes the current scene of Latvian media market, media convergence and new media development. Keywords: new media, media convergence, online advertising, video advertising, experiment.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22713
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV