• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolotāju pedagoģiskās prakses pirmsskolas izglītības iestādēs

Thumbnail
View/Open
309-41452-Gulba_Agnese_ag07072.pdf (788.2Kb)
Author
Guļba, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Grīviņš, Miķelis
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba „Skolotāju pedagoģiskās prakses pirmsskolas izglītības iestādēs” mērķis ir noskaidrot, kādi aspekti ietekmē un veido pielietotās pedagoģiskās prakses pirmsskolas izglītības iestādēs. Pētījumā, izmantojot reprodukcijas teorijas izglītības un pedagoģisko prakšu skaidrojumu, tiek analizēti pedagoģisko prakšu formējošie modeļi un veidojošie aspekti. Izvēlētā datu ieguves metode ir trīs novērojumi bērnudārzos un daļēji strukturētas intervijas ar novērotajiem pirmsskolas izglītības skolotājiem. Rezultātu analīzei tika izmantota diskursa analīze. Pētījuma iegūtie rezultāti norāda, ka noteicošais pedagoģisko prakšu veidojošais kritērijs ir pedagoģiskās autoritātes atzīšana, ko ietekmē gan iekšēji, gan ārēji aspekti.
 
Bachelor's work "Teachers' pedagogical practices in preschool education" purpose is to determine what kind of aspects influence and shape the applied pedagogic practices in preschool education. In the research, using the explanation of reproduction theory of education and pedagogic practice are analyzed forming models and making aspects of pedagogic practices. Selected data obtaining methods are three observations in kindergarten and partly structured interviews with observed teachers of preschool education. For analysis of results was used discourse analysis. The research findings indicate that determining forming criterion of pedagogic practices is recognition of pedagogic authority which is affected both internal and external aspects.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22734
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV