• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pilsētas mārketings: Saldus pašvaldības piemērs

Thumbnail
View/Open
309-42508-Apsa-Kiseniece_Aiva_ab12347.pdf (1.325Mb)
Author
Apša-Ķīšeniece, Aiva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “Pilsētas mārketings: Saldus pašvaldības piemērs”. Darba mērķis ir noskaidrot, kā līdz šim Saldus pilsēta ir veidojusi savu zīmolu, vai esošās mārketinga aktivitātes ir efektīvas un pietiekamas, vai tās sasniedz mērķauditoriju un mērķi. Darbs sastāv no teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā aprakstīta teorija par pilsētas mārketingu un zīmolu, tā veidošanas un uzturēšanas principiem. Pētījumā izmantotas 2 pētnieciskās metodes -aptaujas anketa un daļēji strukturētā intervija. Apkopojot anketu rezultātus, tika secināts, ka Saldus iedzīvotāji neidentificē Saldus pilsētu ar “Medus pilienu Kurzemē”. Mārketinga aktivitātes savu mērķi sasniedz daļēji. Atslēgas vārdi: pilsēta, pilsētas mārketings, pilsētas zīmols, tēls, pilsētas mārketinga stratēģija, Saldus.
 
The theme of this Bachelor Thesis is “City Marketing: an Example of Saldus Municipality”. The main aim of this paper is to research how Saldus Municipality have developed its brand, explore the existing marketing methods and have they been effective and sufficient, whether they reached the target groups and target itself. This Paper consist of three main parts: theoretical part, methodology and empirical part. Theoretical part consist of theory about principles of city marketing and city brand development and usage. Two different types of methodology have been identified and used – questionnaire and semi-structured interviews. The survey results shows that citizens of Saldus Municipality cannot identify Saldus city with the brand “Drop of Honey in Kurzeme”. Marketing activities partly reaches their target. Keywords: city, city marketing, city brand, image, city marketing strategy, Saldus.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22745
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV