Vecāko paaudžu un jauniešu mediju lietotprasme un mediju patērēšanas paradumi Ikšķiles novadā
Author
Muceniece, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Seņkāne, Silva
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Vecāko paaudžu un jauniešu mediju lietotprasme un mediju patērēšanas paradumi Ikšķiles novadā” mērķis ir noskaidrot izvēlēto grupu mediju lietošanas paradumus un iemeslus, kāpēc tiek patērēti mediji. Tāpat mērķis ir noskaidrot, kurus medijus izmantojot, tiek apmierinātas cilvēku vajadzības mediju lietošanā.
Darba teorētiskā bāze ir balstīta uz mediju lietotprasmes un mediju lietojuma un apmierinājuma teorijām. Tāpat ir apskatīti izvēlēto vecuma grupu raksturojumi.
Darba pētnieciskajā daļā izmantotās pētniecības metodes ir: 1)aptaujas, ar kuru palīdzību tika noskaidroti Ikšķiles novada iedzīvotāju mediju lietošanas paradumi, biežums un nepieciešamība; 2) daļēji strukturētas intervijas ar ekspertiem, kas ļaus izdarīt secinājumus par mediju lietošanu starp vecāko paaudžu cilvēkiem un jauniešiem.
Atslēgvārdi: Vecākā paaudze, jaunieši, tradicionālie mediji, jaunie mediji, mediju lietotprasme, auditorijas vajadzības, paradumi. The aim of the Bachelor`s “Media literacy of older generations and young people and media consumption habits in Ikšķile region” is to find out the media habits in the selected groups and reasons why media is consumed. Also the aim is to find out using which media people can satisfy they needs for media use.
The theoretical part of Bachelor`s thesis is based on media literacy and media uses and gratification theory. It is also addressed in the theoretical part of thesis characteristics of the selected age groups.
In the research part of the thesis two methods: 1) a questionnaire with the help of which is examined Ikskiles residents media habits, frequency and necessity; 2) semi-structures interviews with experts who will help to draw conclusions about media use among older generations and young people.
Key words: Older generation, young people, traditional media, new media, media literacy, audience needs habits.