• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reklāmas kanāla reputācija. LTV1 2007. gads

Thumbnail
View/Open
309-8917-zuzane_ieva_iz05039.pdf (902.2Kb)
Author
Drišļuka, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mozers, Miervaldis
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba tēma ir “Reklāmas kanāla reputācija. LTV1 2007. gads”. Pētījuma problēma ir LTV1 kanāla loma Latvijas reklāmas tirgū, reklāmdevēju attieksme. Teorētisko pieeju veido C.J Fombruma un J. Markoni reputācijas teorijas, kā arī B. Kalverta, B. un N. Keisiju, L. Franča, J. Levisa un V. Odonela TV reklāmas teorijas. Darbā izmantotas intervēšana un anketēšana kā pētījuma metodes. Pētījuma mērķis ir noskaidrot reklāmdevēju attieksmi pret LTV1 kā reklāmas kanālu un attieksmes iemeslus. Secinājumi: kanāla reputācija ir negatīva, lai to uzlabotu, kanālam ir jāveido pievilcīgāka programma, lai piesaistītu auditoriju, kas ir reklāmdevēju galvenais faktors reklāmas kanāla izvēlē. Darba struktūru veido anotācijas, ievads, teorētiski pētnieciskā un praktiski pētnieciskā daļa, secinājumi, pielikumi. Atslēgvārdi: LTV1, reputācija, TV, reklāma, reklāmdevējs
 
The theme is “Reputation of advertising channel. LTV1 year 2007.” Research problem is the role of LTV1 channel in Latvian advertising market and advertisers attitude. Teoretical part is composed of C.J. Fombrun and J. Marconi reputation and Calvert B., Casey B., Casey N., French L., Lewis J., V. O’Donnell TV advertising teories. Research methods: interview, mediatize. Research objective is to clarify the attitude, it’s causes towards LTV1 as advertising channel.. Conclusions: the reputation of channel is negative. To improve it, channel must make more attractive programme, to magnetize audience, because the audience is primary factor for advertisers to choose channel. The structure is composed of annotation, introduction, teoretical and research parts, conclusions, supplements. The key words: LTV1, TV, reputation, advertising, advertiser.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22815
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV