• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ikonitāte un simboli "Donna Karan New York" preses smaržu reklāmās no 2001. līdz 2008. gadam

Thumbnail
View/Open
309-9029-Dana_Sarova_SocD040008.pdf (884.5Kb)
Author
Šarova, Dana
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Ikoniskie instrumenti ir neatņemama reklāmas sastāvdaļa. Darba tēma var būt saistoša gan reklāmu praktiķiem, gan patērētājiem, izprotot reklāmas vēstījumus, to būtību. Darba tematika ir ikonisko instrumentu un simbolu pielietojums preses reklāmās. Pētījuma mērķis - atklāt reklāmas instrumentus, to lietojumu un nozīmi. Noteikt, kā tiek panākta iedarbība uz patērētāju apziņu, lai stimulētu smaržu iegādi, un kādu lomu pilda reklāmas instrumenti. Kā arī izzināt uz auditoriju atstātos preses reklāmas iespaidus un noskaidrot, cik efektīvi reklāmas instrumenti iedarbojas uz auditorijas apziņu. Darba metodoloģiskā daļa tika izstrādāta balstoties uz Nick Lacey un Judith Williamson teorijas. Darbs strukturāli sastāv no ievada, teorētiskās un praktiskās daļas, secinājumiem, izmantoto literatūras avotu saraksta un pielikuma. Darbu veicot, iepazinu reklāmas pamatprincipus, to nozīmi praktiskā pielietojumā.
 
Iconic instruments are concurrent of advertisement component. The theme of written work may be binding for advertise probationer, as well to consumers, making sense of advert messages and heart of the matter. The theme of work is iconic instruments and symbols usage in press advertisements. The target of research – to get to the back of advertising instruments, the usage and meaning of it. Define how influence to consumer consciousness is achieved to stimulate perfume sales and what kind of part advertisement instruments takes. To clarify the impressions on audience created by press advert, how effective the advert instruments work on conscience of audience. The methodological part of research was developed based on Nick Lacey and Judith Williamson theory. The creation consists from introduction, theoretical and practical parts, conclusion, list of bibliography source and addendum. Performing research, got acquainted with advertising fundamentals and the meaning of that in practice.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22820
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV