Uzskates modeļu izmantošana bioloģijas un ģeogrāfijas apguvē skolā
Author
Briekmane, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma tēma ir uzskates modeļu izmantošana bioloģijas un ģeogrāfijas apguvē skolā. Pētījumā tiek noskaidrotas mūsdienīga mācību procesa dabaszinātnēs pamatnostādnes un pamatota modeļu izmantošanas nepieciešamība, kas balstīta zinātniskajā literatūrā pedagoģijā un iepriekš veiktajos pētījumos par modeļu izmantošanu mācību satura apguvē. Autore darbā piedāvā konkrētus modeļu piemērus bioloģijā un ģeogrāfijā. Empīriskā pētījuma rezultāti parāda, ka, izmantojot ekosistēmas modeļa izgatavošanu un skaidrojot modeli, skolēni demonstrēja izpratni par pētīto ekosistēmu un tās komponentiem. Skolēni pauda pozitīvu attieksmi pret izmantoto metodi, izrādīja interesi savas apkārtnes ekosistēmas pētīšanā un radošumu tās attēlošanā ar modeļa palīdzību. Darba nobeigumā autore pauž galvenos secinājumus par veikto pētījumu.
Atslēgas vārdi: modeļi, uzskates modeļi, vizualizācija, mācību process bioloģijā un ģeogrāfijā Research is about usage of visual models in the teaching-learning process of biology and geography in school. In research author clarifies the basic statements of teaching-learning process of science in nowadays and confirms the usage of visual models in teaching-learning process based on scientific pedagogical literature and previous researches of model using in schools. Author gives examples of visual models in biology and geography. Results of empirical research indicated that students demonstrated good comprehension about different ecosystems and its intricate components after making and explaining visual models of those ecosystems. Students also had positive attitudes toward the opportunity to research local ecosystems and visualise them in models as a study strategy. In conclusion author gives the main ideas which have been proved.
Keywords: models, visual models, biology, geography, visualization