• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Biznesa ētika Latvijā un Norvēģijā: salīdzinošas tendences

Thumbnail
View/Open
303-29415-Kurilovica_Diana_dk07022.pdf (660.0Kb)
Author
Kuryłowicz, Diana
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Karnups, Viesturs Pauls
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Šī darba galvenais termins ir biznesa ētika un ar to saistītie ētiskie jautājumi. Temāts šobrīd ir aktuāls, jo cilvēks attīstas, kad primītīvas vajadzības ir apmierinātas rodas vēlme pēc iekšējam, morālam vajadzībam. Šobrīdēja situācijā to var redzēt pēc klienta vēlmes saņemt pie produktiem arī tā saucamo pievienoto vērtību. Tāpec izvēloties produktu paterētājs domā ne tikai par saviem ieguvumiem ko iegūst no produkta, bet arī par uzņēmuma reputāciju, un kā tas var ietekmēt viņu kā klientu. Darba mērķis ir salīdzināt Latvijas un Norvēģijas valstu biznesa ētikas tendences, rezultatā iegūt informāciju par sabiedrībā valdošiem uzskatiem. Darba autore ir izvirzījusi sekojošus darba uzdevumus: izpētīt un izanalizēt uzņēmumus Latvijā un Norvēģijā, ka arī vispārīgo situāciju valstī biznesa ētikas jomā. Pētījuma objekts ir Latvijas un Norvēģu uzņēmumi un iedzīvotāju attieksme pret bizness ētiku. Pētījums hipotēze: „Norvēģijā biznesa ētikas līmenis ir augstāks nekā Latvijā”. Izmantotās metodes: Literatūras un citu izmantojamo avotu analīze, kvantitatīva petījuma metode: interneta aptauja.
 
Key term in this work is business ethics and related ethical issues. This term is in topic now because world progress is developing. Corporation competition is going up, customers wanted not only gets products, but wanted to have product addet value too. Customers think not only about products he wanted to buy, but also choose company with high reputation and ethical standarts and they are thinking how company reputation can affect them. Company which have bad ethical reputation couldn’t be competitive in our world. Work aims is to compare differents in Latvian and Norwegian national trends and leading opinion in society about business ethics. The author has set the following tasks: researching and analyzing Latvian and Norwegian companies, as well as the overall situation in the country in the field of business ethics. The object of research is Latvian and Norwegian companies and the general attitude about business ethics. Hypothesis: "Norway business ethics level is higher than the in Latvia". The methods used in work are : literature and other sources analysis and quantitative research method method: online survey.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/23366
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV