• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kuldīgas vecpilsētas kā produkta virzīšana mērķauditorijām pilsētmārketinga attīstības kontekstā

Thumbnail
View/Open
303-41856-Hausmane_Valda_vh12004.pdf (2.926Mb)
Author
Hausmane, Valda
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Praude, Valērijs
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā ir apkopoti nozīmīgākie atzinumi par pilsētmārketingu, kas pamato tā pilnveidošanas nepieciešamību Kuldīgas vecpilsētai, lai veicinātu mērķauditoriju - vietējo iedzīvotāju un apmeklētāju/tūristu piesaisti. Darba mērķis ir pēc Kuldīgas vecpilsētas esošās situācijas analīzes un divu mērķauditoriju kā iedzīvotāju, esošo un potenciālo tūristu pētījuma novērtēt Kuldīgas vecpilsētas mārketingu un tā efektīva mehānisma ieviešanas iespējas. Mērķa sasniegšanai tika izpildīti vairāki uzdevumi, no kuriem būtiskākie ir Kuldīgas vecpilsētas kā produkta pievilcības izvērtēšana un virzība konkrētām mērķauditorijām, vietējo iedzīvotāju, apmeklētāju/tūristu aptauja un fokusgrupas diskusiju organizēšana, kuras laikā tika precizēta Kuldīgas vecpilsētas identitāte, vērtības un galvenās mērķauditorijām sniegtās pieredzes un priekšlikumi mērķauditoriju virzīšanas pilnveidošanai.
 
In the master paper are summarized the most important statements about city marketing that justify the necessity of development for Kuldiga oldcity to improve the attraction of target audiences – local residents and visitors/tourists. The aim of the Paper is according to the analysis of the research of existing situation and two target audiences as local residents and existing and future tourists to evaluate Kuldiga oldcity marketing and possibility of introducing its effective mechanism. To achieve the aim there were done variety of tasks – the most important of them were: evaluation of the attractiveness of Kuldiga oldcity as product and progress of it to the precise target audiences; inquiry of the local residents and visitors/tourists; and organisation of focus group discussion during which were clarified the identity of Kuldiga oldcity, values and expierence given to the target audience and were outlined suggestions for development of target audiences.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/23546
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV