• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interneta veikala izveides iespējas Latvijā

Thumbnail
View/Open
303-44680-Ozols_Niks_no10008.pdf (2.078Mb)
Author
Ozols, Niks
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Krasts, Juris
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Interneta veikalu pārstāvētās nozares Latvijā, ne vienmēr ir kvalitatīvas, kas dod iespēju iekļūt tirgū arī jauniem uzņēmējiem. Darba mērķis ir izpētīt un izanalizēt interneta veikala izveides iespējas Latvijā, lai varētu izdarīt secinājumus un dot priekšlikumus potenciālajiem uzņēmējiem. Galvenie uzdevumi mērķa sasniegšanai- veikt interneta veikalu tirgus izpēti Latvijā- populārākās nozares, vidējie apgrozījumi; konkurences apstākļi; veikt interneta veikala izveides projektu- noteikt, kas nepieciešams, kas ir piedāvājumā un kāds ir labākais variants izvēlētajā sfērā. Rezultātā autors ir atradis nozari, kurā ir plašas izaugsmes iespējas un noteicis kritērijus jauna interneta veikala izveidei. Diplomdarbs satur 61 lpp., bez pielikumiem, kurās ir 23 attēli un 9 tabulas. ATSLĒGVĀRDI: interneta veikals, kritēriji, izstrāde, izmaksas.
 
Web shop field represented by Latvian is not always of high quality, which makes it possible for new entrepreneurs to enter the market. The aim of this work is to examine and analyse the possibilities of setting up an online store in Latvia and to be able to draw conclusions and make proposals to potential entrepreneurs. The main tasks of the goal- to explore Latvian online stores market- most popular industries, average turnover, competitive conditions; make the creation of an online store project- to determine needs, what is in offer and what is the best option for the selected field. As a result, the author has found an industry that has ample growth opportunities and has established criteria for the new online store creation. Diploma contains 61 pages, without attachments, including 23 figures and 9 tables. KEYWORDS: online store, criteria, design, costs
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/23573
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV