• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālie pakalpojumi personām vardarbības izraisītajā krīzē: kvalitāte un efektivitāte

Thumbnail
View/Open
309-11521-Edelmane_Linda_SocD040048.pdf (789.3Kb)
Author
Ēdelmane, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Roga, Vita
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Personai vardarbības izraisītajā krīzē ir noteiktas vajadzības, kas var tikt apmierinātas, sniedzot atbilstošu sociālo pakalpojumu. Pētījuma temats – Sociālie pakalpojumi personām krīzē pēc pārciestas vardarbības: kvalitāte un efektivitāte. Pētījuma mērķis – analizēt sociālo pakalpojumu kvalitāti personām vardarbības izraisītajā Pētījums sastāv no četrām daļām. Pirmajā daļā analizēti kvalitātes un efektivitātes jēdzieni un tiem atbilstošie kritēriji. Otrajā daļā analizēti vardarbības veidi, kā arī analizēta krīzes teorija. Trešajā daļā analizētas normatīvo aktu prasības pakalpojumu sniedzējiem, analizēti arī pakalpojumu veidi personām krīzē. Ceturtajā daļā veikts empīriskais pētījums, kurā intervēti krīžu centru vadītāji, uzzināts eksperta viedoklis par pakalpojumu kvalitātes kontroli un problēmām rehabilitācijas sniedzēju vidū. Pētījuma galvenie secinājumi: pakalpojuma sniedzēju darbībai ir jānotiek, ievērojot normatīvajos aktos noteiktajām prasībām - kritērijiem; prasību neievērošana samazina pakalpojuma kvalitāti un nesasniedz vajadzīgo rezultātu. Atslēgasvārdi: kvalitāte, efektivitāte, vardarbība, persona krīzē, kvalitātēs kritēriji.
 
Person in violation caused crisis has definate needs which can be satisfied by providing appropriate social services. The research title – Social services to the persons in crisis after udergone violation: quality and efficiency. The aim of the reseach – to analyse quality of the social services to the persons in violation caused crisis. The resarch consists of four chapters. The firsts chapter analyses quality and efficiancy conceptions and their relevant criterions. The second chapter analyses kinds of violation as well as analyses crisis theory. The third chapter analyses requirements to the service providers set forth in legal documents, analyses kinds of services awailable to persons in crisis. The fourth chapter shows empirical research during which managers of crisis centers have been interviewed, and an expert view on services quality control and problems among rehabilitation providers has been provided. The main research conclusions: services providers must perform their activities within the frame of requirements – criterions set forth in legal documents; disregard of the requirements lessens service quality and does not reach the required result. Key words: quality, efficiancy, violence, person in crisis, quality criterion, service providers, organisation.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24483
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV