Avīžu dizaina maiņa: "Dienas" piemērs
Author
Razvodovskis, Igors
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tjarve, Rolands
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Izstrādādā bakalaura darba temats ir „Avīžu dizaina maiņa: „Dienas” piemērs”. Bakalaura darbā tiek pētīta laikraksta „Diena” diena pāreja no klasiskā lielformāta avīzes izskata uz tabloīdu, kā arī tas, kā jaunais formāts un dizains ietekmē avīzes saturu. Darba mērķis ir noskaidrot, kā izmainījās „Dienas” ziņojums jauna dizaina ietekmē.
Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļa tiek apkopoti un analizēti žurnālistikas, dizaina un tipogrāfijas teorētiskie aspekti, laikraksta formātu īpašības un tabloidizācijas fenomens. Tas tiek realizēts, balstoties uz Ferdinanda de Sosīra un Žaka Deridā teorijas, kā arī Helēnas Luptonas šo teoriju pielietojumu dizaina sfērai, kā arī uz daudzu citu mediju, dizaina un mūsdienu tipogrāfijas ekspertu un speciālistu atziņām.
Apkopota informācija par bakalaura darbā izmantotajām pētniecības metodēm – kontentanalīzi, interviju, fokusa grupas aptauju.
Darba empīriskajā daļā ir apkopota vispārējā informācija par „Dienu”, tiek raksturots tās dizains pirms un pēc formāta maiņas, tiek veikta „Dienas” satura un formātu salīdzinošā analīze.
Kopumā bakalaura darbā ir 49 lapas, izmantots 41 literatūras avots.
Atslēgvārdi: avīze, „Diena”, tabloīds, dizains, tipogrāfija.