Varoņa iekšējās pasaules dramatizācija filmās "Malduguns", "Sarkanais tuksnesis" un "Melanholija"
Author
Vercmane, Irēna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Varoņa iekšējās pasaules dramatizācija filmās „Malduguns”, „Sarkanais tuksnesis” un „Melanholija”. Tā mērķis ir noskaidrot, kādā veidā tiek dramatizēta minēto filmu galveno varoņu apziņas pasaule un pārdzīvojumi.
Darba teorētiskajā daļā ir aplūkoti kinematogrāfiskās valodas pamatjēdzieni, ir izklāstīta Kristiana Meca (Christian Metz) psihoanalīzes jeb tā dēvētā „iztēlotā apzīmētāja” teorija, kas skaidrota, izmantojot psihoanalītiķa Žaka Lakāna (Jacques Lacan) idejas. Kā pētniecības metodes darbā ir lietotas daļēji strukturētā intervija un semiotiskā analīze.
Veiktā pētījuma rezultāti liecina, ka galvenais varoņa apziņas dramatizācijas paņēmiens ir kameras kodu lietojums, kas saistāms ar skatītāja skatiena primāro identifikāciju.
Atslēgvārdi: psihoanalītiskā kino teorija; K. Mecs; apziņas dramatizācija; kinematogrāfiskā valoda; semiotiskā analīze. The topic of this research paper is “Dramatization of character’s mentality in films "The Fire Within", "Red Desert" and "Melancholia"”. The aim of this paper is to discover what cinematic techniques are being used in order to dramatize character’s mentality.
The theoretical part of this paper deals with basic concepts of cinematic language, the psychoanalytical film theory by Christian Metz, which is dealt with in terms of Jacques Lacan’s adaptation of psychoanalytical theory. Semi-structured interview and semiotic analysis are chosen as research methods.
As the results of conducted research enable to conclude, the main technique for dramatization of character’s mentality is the use of camera codes which is aimed at stimulating the primary identification of spectator’s gaze.
Keywords: film psychoanalysis; C. Metz; dramatization of mentality; cinematic language; semiotic analysis.