Show simple item record

dc.contributor.advisorFreibergs, Viktorsen_US
dc.contributor.authorVercmane, Irēnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:27:10Z
dc.date.available2015-03-24T08:27:10Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other21596en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24574
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir „Varoņa iekšējās pasaules dramatizācija filmās „Malduguns”, „Sarkanais tuksnesis” un „Melanholija”. Tā mērķis ir noskaidrot, kādā veidā tiek dramatizēta minēto filmu galveno varoņu apziņas pasaule un pārdzīvojumi. Darba teorētiskajā daļā ir aplūkoti kinematogrāfiskās valodas pamatjēdzieni, ir izklāstīta Kristiana Meca (Christian Metz) psihoanalīzes jeb tā dēvētā „iztēlotā apzīmētāja” teorija, kas skaidrota, izmantojot psihoanalītiķa Žaka Lakāna (Jacques Lacan) idejas. Kā pētniecības metodes darbā ir lietotas daļēji strukturētā intervija un semiotiskā analīze. Veiktā pētījuma rezultāti liecina, ka galvenais varoņa apziņas dramatizācijas paņēmiens ir kameras kodu lietojums, kas saistāms ar skatītāja skatiena primāro identifikāciju. Atslēgvārdi: psihoanalītiskā kino teorija; K. Mecs; apziņas dramatizācija; kinematogrāfiskā valoda; semiotiskā analīze.en_US
dc.description.abstractThe topic of this research paper is “Dramatization of character’s mentality in films "The Fire Within", "Red Desert" and "Melancholia"”. The aim of this paper is to discover what cinematic techniques are being used in order to dramatize character’s mentality. The theoretical part of this paper deals with basic concepts of cinematic language, the psychoanalytical film theory by Christian Metz, which is dealt with in terms of Jacques Lacan’s adaptation of psychoanalytical theory. Semi-structured interview and semiotic analysis are chosen as research methods. As the results of conducted research enable to conclude, the main technique for dramatization of character’s mentality is the use of camera codes which is aimed at stimulating the primary identification of spectator’s gaze. Keywords: film psychoanalysis; C. Metz; dramatization of mentality; cinematic language; semiotic analysis.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleVaroņa iekšējās pasaules dramatizācija filmās "Malduguns", "Sarkanais tuksnesis" un "Melanholija"en_US
dc.title.alternativeDramatization of character's mentality in films "The Fire Within", "Red Desert" and "Melancholia"en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record