Show simple item record

dc.contributor.advisorŠķilters, Jurģisen_US
dc.contributor.authorRīna, Kristīneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:27:12Z
dc.date.available2015-03-24T08:27:12Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other23753en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24590
dc.description.abstractMaģistra darba tēma ir „Rīgas suvenīru stereotipu kategorizācija: Rīgas iedzīvotāju un viesu suvenīru mentālie modeļi (2012-2013)”. Darba mērķis ir noskaidrot Rīgas iedzīvotāju un viesu Rīgas suvenīru mentālos modeļus. Maģistra darba struktūru veido divas daļas – teorētiskā un empīriskā. Teorētiskajā daļā aplūkotas suvenīru semantiskās nozīmes un reprezentācijas. Kognitīvās domāšanas struktūras apskatītas idealizētu kognitīvo modeļu, prototipu un stereotipu teorijās. Empīriskajā daļā veikts kombinēto metožu pētījums, kurā izmantotas gan kvantitatīvās gan kvalitatīvās pieejas. Rīgas iedzīvotāju un viesu Rīgas suvenīru mentālo modeļu noskaidrošanai izmantota aptauja un suvenīru reprezentācijas interpretētas ar semiotisko kontentanalīzi. Noslēgumā sniegti galvenie secinājumi par to, kā atšķiras Rīgas iedzīvotāju un Rīgas viesu suvenīru mentālie modeļi un kas to ietekmē. Atslēgas vārdi: Suvenīri, stereotipi, reprezentācija, kategorizācija, Rīga.en_US
dc.description.abstractThe theme of Master’s Thesis is „Stereotype Categorization of Riga's Souvenirs: Riga's Inhabitans and Guests' Mental Models of Souvenirs (2012 - 2013)”. The aim is to explore and compare Riga’s inhabitants and visitors` mental models of souvenirs. The thesis consists of two parts – theoretical and empirical. The theoretical part covers semantic meanings and representations of souvenirs. Cognitive categorization structures are discussed throughout idealized cognitive models, prototype and stereotype theories. The empirical part implements mixed methods research – combining quantitative and qualitative data of survey and visual semiotic content analysis. The last chapter draws conclusions from the data analysis and explains the differences in mental models. Key words: Souvenirs, stereotypes, representation, categorization, Riga.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleRīgas suvenīru stereotipu kategorizācija: Rīgas iedzīvotāju un viesu suvenīru mentālie modeļi (2012 - 2013)en_US
dc.title.alternativeStereotype Categorization of Riga's Souvenirs: Riga's Inhabitans and Guests' Mental Models of Souvenirs (2012 - 2013)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record