Show simple item record

dc.contributor.advisorFelcis, Renārsen_US
dc.contributor.authorPožaricka, Kristinaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:27:23Z
dc.date.available2015-03-24T08:27:23Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other34191en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24674
dc.description.abstractPētījuma mērķi - noskaidrot vai un kādā veidā sociālie aģenti palīdz sportojošajiem attīstīt disciplinētības izpausmes, kā rīkojas un tiek galā ar tās interpretāciju un zināšanu pārnesi, ko nozīmē disciplinētība. Aģentu tīklu teorija, tās saistība ar sportu, sportojošo jauniešu līdzdalība institucionālā sportā raksturošana un sekundāro datu izpēte ir darba teorētiskajā pamatā. Tika veiktas 19 daļēji strukturētas intervijas ar jauniešiem, vecākiem, treneriem un skolotājiem. Secināts, ka disciplinētībai piemīt 5 aspekti - noteikumu un uzdevumu izpildīšana; atbildība; laika plānošana; uzvedība un noteikumu ievērošana; paškontrole. Noteicošā loma sportošanas procesā ir treneriem, no kuriem jaunieši pārņem zināšanas un pielieto tās ikdienas dzīvē. Atslēgvārdi: jaunieši, līdzdalība, institucionālais sports, disciplinētība, aģentu tīkla teorijaen_US
dc.description.abstractResearch Goals - To find out whether and how social agents help athletes to develop discipline, how they act and deal with the interpretation and knowledge translation about what the discipline means. Theoretical Basis - Actor network theory, its relationship to sport, youth participation in institutional sport characterization and secondary data research. 19 semi-structured interviews with youth, parents, coaches and teachers are carried out. It is concluded, that the discipline has five aspects - Implementation of rules and tasks, responsibility, time management, behavior, compliance with the rules and self-control. Sport activity`s key role belongs to coaches, from whom youth adopts the knowledge and applies it in everyday life. Key Words: youth, participation, institutional sport, discipline, actor network theoryen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSocioloģijaen_US
dc.titleJauniešu līdzdalība institucionālajā sportā: sociālo aģentu gaidas par disciplinētībuen_US
dc.title.alternativeYouth participation in institutional sport: social agents expectations of disciplineen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record