• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

„Top Shop” reklāmas efektivitāte un ietekme uz skatītāju

Thumbnail
View/Open
309-34958-Dirko_Julija_jd10046.pdf (961.8Kb)
Author
Dirko, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „„Top Shop” reklāmas efektivitāte un ietekme uz skatītāju”. Darbā teorētiskajā daļā tiek apskatītas marketinga aktivitātes, marketinga kompleksi 4P, mārketinga aktivitāšu pilnveidošanas iespējas, reklāmas veidi un patērētāju uzvedība tirgū. Izpētīt cik efektīvi „Top Shop” reklāma iedarbojas uz patērētājiem, kādām cilvēka vecuma grupām tā interesē, vai „Top Shop” televīzijas reklāma spēj atrast savus pircējus starp jauniešiem, vai moderniem cilvēkiem, kuri bieži izmanto iepirkšanos internetā. Darba pētnieciska problēma: Uz kādu auditoriju darbojas televīzijas reklāma „Top Shop” un cik stipri tā ietekmē. Darba pētījuma objekts: „Top Shop” video reklāmas, kas tika translētas novembrī, Latvijas televīzijas ēterā. Atslēgas vārdi: Top Shop, televeikals, zīmols, video reklāma, marketings, reklāma, mediji.
 
The subject of this BA report is „The effect of advertising on the perception of Top Shop”. The theoretical part of this research is exploring marketing activities, marketing complexes 4P, the abilities to improve marketing activities, style of the adverts and the consumer’s behaviour on the market. To research how effective “Top Shop” adverts affect the consumer, which age range is most interested in the advert, can “Top Shop” adverts find their clients between a young audience and modern people who are often buying products through the internet. The researchable problem of the report: What is the teleshop “Top Shop” audience and how strong is the influence. The research object of the report: Teleshops “Top Shop” video adverts, which was broadcasted in November in Latvian Television air time. Key words: Top, Shop, teleshop, brand, video adverts, marketing, advert, media.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24681
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV