• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas vides aizsardzības reklāmu vizuāli semiotiskā analīze (2000–2012)

Thumbnail
View/Open
309-34965-Miglane_Aiga_am08237.pdf (2.745Mb)
Author
Miglāne, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījums tika veikts par- Latvijas vides aizsardzības reklāmu vizuāli semiotiskā analīze (2000-2012). Darbs sastāv no teorētiskās daļas, kura sevī ietver; Reklāmas definīcijas, reklāmas pamatfunkcijas, reklāmas psiholoģija semiotikā, vides aizsardzības problemātiku Latvijā un reklāmu pielietojums tajā. Kā arī par vides komunikāciju, vides aizsardzības problemātiku medijos un sociālās reklāmas. Metodoloģiskajā daļā tiek aprakstītas izmantotās pētniecības metodes: semiotiskā reklāmu analīze, kontentanalīze un fokusa grupa. Pētnieciskajā daļā šīs visas metodes tiek pielietotas un beigās tiek veikti secinājumi un aprakstīti iegūtie rezultāti.
 
Study was made about the- Visual semiotic analysis of Latvian environment advertising (2000-2012). The paper consists of the theoretical part, which includes the definitions of the advertisements, the basic functions of the advertisements, the psychology of the advertisements in semiotics, the problem of the environmental protection in Latvia and the use of advertisements in it. The methodological part consists of the description on the explorative methods, analysis of the semiotic advertisements, content analysis and the group of focal used in the paper. There has been made conclusions on the results of the analysis at the end of the paper.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24682
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV