• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pārdevēju ietekme uz patērētāju attieksmes veidošanos: Nissan, Hyundai un Mitsubishi zīmolu analīze

Thumbnail
View/Open
309-38883-Dakule_Santa_sd09005.pdf (1.776Mb)
Author
Dakule, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Pārdevēju ietekme uz patērētāju attieksmes veidošanos: Nissan, Hyundai un Mitsubishi zīmolu analīze”. Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot, kas veido automašīnu pircēju un pārdevēju attieksmi pret Nissan, Hyundai un Mitsubishi zīmoliem, kā arī, cik lielu lomu ieņem pārdevējs patērētāju attieksmes veidošanās procesā. Darbam ir divas daļas – teorētiskā un empīriskā daļa. Teorētiskajā daļā ir apskatīts mārketinga teorijas izklāsts, pircēju uzvedības, viedokļu līderu teorija un zīmola teorētiskais izklāsts, apskatot tādas apakštēmas kā zīmola veidošana, zīmola lojalitāte un zīmola tēls. Savukārt empīriskajā daļā tiek apskatīti darbā pētāmo automašīnu zīmolu kompāniju raksturojumi, pasaules un vietējie zīmolu un auto nozares pētījumi, kas salīdzināti darba gaitā veiktā pētījuma rezultātiem. Atslēgvārdi: zīmols, pārdevēja loma, Nissan, Hyundai, Mitsubishi
 
The theme of the bachelor theses is „Salesperson’s role in the process of consumer’s attitude forming: Nissan, Hyundai and Mitsubishi brand analysis” The aim of the bachelor theses is to find out, what forms the auto consumer’s and the salesperson’s attitude to Nissan, Hyundai and Mitsubishi brands, as well as how big role is for salesperson to consumer’s attitude forming process. The work contains of two parts – theoretical and empirical part. Theoretical part contains marketing, consumer behaviour and opinion leader theoretical description, as well as theoretical description about brand, where deepen has described theory about brand managing, brand loyalty and brand image. Whereas in the empirical part are description about Nissan, Hyundai and Mitsubishi brand companies, global and local brand and auto field’s researches data what is compared with the research done during this bachelor work. Keywords: brands, salesperson, Nissan, Hyundai, Mitsubishi
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24716
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV