Stereotipi Latvijas sabiedrībā par Latvijas meža nozari
Author
Beķeris, Pauls
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Kazaka, Olga
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Latvijas sabiedrībā par meža nozari pastāv stereotipi, kas balstīti uz nepatiesu informāciju. Savā bakalaura darbā „Stereotipi Latvijas sabiedrībā par Latvijas meža nozari” esmu noskaidrojis galvenos no šiem stereotipiem, kā arī apzinājis sabiedrības grupas, kurās tie visbiežāk izplatīti. Pētījumā esmu izmantojis Henrija Taifela stereotipu teoriju. Stereotipu identificēšanai kā sekundāros datus izmantoju iepriekš veiktus pētījumus. Sava darba ietvaros veicu sabiedrības viedokļa pētījumu, izmantojot aptaujas un mediju satura analīzes metodes. Interneta aptauju balstīju uz Dona Dilmana metodoloģiju. Mediju satura analīzi veicu, izmantojot kvalitatīvo diskursa analīzes metodi, tekstos meklējot vispārējos ziņu rāmējumus pēc Džeimsa Tankarda metodes. Uz mana pētījuma rezultātiem iespējams veidot meža nozares sabiedrisko attiecību stratēģiju.
Atslēgvārdi: Latvijas meža nozare, stereotipi Latvijas sabiedrībā, sabiedrības aptauja, mediju saturas analīze, rāmējumi mediju tekstos There are stereotypes about Forest sector in Latvia’s society, that don’t corresponds to the truth. In May Bachelor Paper „Stereotypes About Latvian Forest Industry in Latvia’s Society” I have determined essential stereotypes and identified major groups in society that carries them. My research is based on Henri Taifel theory of stereotyping. To identify stereotypes, as secondary data I used previous made researches and carried out public opinion research, using survey methodology and media content analysis. I used internet survey based on Don Dillman methodology. For media content analysis I used qualitative discourse analysis, searching for generic news frames in texts, basing on James Tankard empirical method. There can be constructed a public relations strategy based on results of my research.
Keywords: Latvian Forest Industry, stereotypes in Latvia’s society, public survey, media content analysis, framing in media texts