• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stāstu stāstīšanas izmantošana lasīšanas veicināšanas pasākumos

Thumbnail
View/Open
309-41062-Mezjane_Signe_sm11059.pdf (795.4Kb)
Author
Mežjāne, Signe
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot, vai stāstu stāstīšana ir efektīvs lasīšanas veicināšanas paņēmiens bērniem. Pētījuma problēma ir mūsdienu bērnu nevēlēšanās lasīt, lasīšanu varētu veicināt stāstu stāstīšana bibliotēkās. Darbā tiek analizēts stāstu stāstīšanas process atbilstoši bērnu vecumposmam, izmantojot dažādus runas stilus. Teorētiskā bāze ir balstīta uz Lasītāja reakcijas kritikas teoriju un Runas darbības teoriju. Galvenie pētījuma uzdevumi ir noskaidrot, vai Latvijas bibliotēkās izmanto stāstu stāstīšanas metodi un analizēt bibliotekāru pieredzi saistībā ar metodes efektivitāti. Pētījumā datu ieguvei izmantota anketēšana un intervēšana. Pētījuma rezultāti apstirpina stāstu stāstīšanas metodes pozitīvo ietekmi uz lasīšanas veicināšanu.
 
The aim of the Bachelor’s paper is to find out efficiency of storytelling in reading promotion activities for children. Research problem is the reluctance of today's children to read. Reading would promote storytelling in libraries. The Paper analyzes the storytelling process according to children's age group using different speech styles. The theoretical basis is based on the Reader response criticism and Speech act theory. The main tasks of Paper is to find out situation in Latvia about using storytelling method and analyze librarians experience with the efficiency of the method. Methodology consists of questionnaires and interviews. The results approves the storytelling positive impact on the promotion of reading.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24740
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV