Show simple item record

dc.contributor.advisorTisenkopfs, Tālisen_US
dc.contributor.authorKozirenko, Danaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:27:33Z
dc.date.available2015-03-24T08:27:33Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other43190en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24765
dc.description.abstractPētījuma „Lietotu patēriņa preču atkārtota izmantošana un to ietekmējošie sociālie faktori” mērķis ir noteikt galvenos sociālos faktorus, kuri veicina un/vai kavē lietotu patēriņa preču atkārtotu izmantošanu. Pētījuma tēmas aktualitāti nosaka nepieciešamība popularizēt ilgtspējīgai attīstībai atbilstošas patēriņa prakses Latvijas sabiedrībā. Darba pamatā ir Rodžera Blekvela, Pola Miniarda un Džeimsa Endžela izstrādāts patērētāja lēmuma pieņemšanas procesa modelis EMB un Pola Šterna teorija par vērtību, pārliecību un normu ietekmi uz videi draudzīgu uzvedību. Pētījuma empīriskajā daļā tika izmantotas kvantitatīvās metodes. Empiriskā pētījuma rezultātā hipotēzes tika daļēji apstiprinātas, kas ļāva noteikt galvenos faktorus, kuri veicina un kavē lietotu preču patēriņu.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study “Reuse of Consumer Goods and Social Factors Influencing It” is to identify the main social factors that contribute to and/or inhibit reuse of consumer goods. The study is topical due to the need to popularize consumers’ practices compatible with sustainable development in Latvian society. Theoretical framework of the current research is based on the consumer decision process model EMB, developed by Roger Blackwell, Paul Miniard and James Engel, and Values-Beliefs-Norms model, developed by Paul Stern. To answer the research questions and to verify hypotheses quantitative methods were used. Based on the empirical material hypotheses were partly supported which helped to identify main factors contributing to and inhibiting recycling of consumer goods.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSocioloģijaen_US
dc.titleLietotu patēriņa preču atkārtota izmantošana un to ietekmējošie sociālie faktorien_US
dc.title.alternativeReuse of Consumer Goods and Social Factors Influencing Iten_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record