• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Spēļošanas elementu izmantošana lojalitātes programmās: "BalticMiles" un "PINS" programmu salīdzinājums

Thumbnail
View/Open
309-44529-Jurova_Daina_dz08062.pdf (2.168Mb)
Author
Jurova, Daina
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņa, Liene
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir - „Spēļošanas elementu izmantošana lojalitātes programmās: ”BalticMiles” un ”PINS” programmu salīdzinājums”. Darba mērķis ir noskaidrot, kādi spēļošanas elementi un mehānismi tiek pielietoti lojalitātes programmās „BalticMiles” un „PINS”, kā arī veikt to salīdzināšanu, lai noskaidrotu vai un kā tie ir mainījušies. Darba teorētisko daļu veido teorija par mārketingu un tā instrumentiem, lojalitātes programmām un spēļošanu. Darba pētnieciskajā daļā tiek izmantota kontentanalīze, fokusa grupas diskusija un daļēji strukturēta intervija. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka lojalitātes programmās „BalticMiles” un „PINS” kā galvenie spēļošanas elementi tiek izmantoti punkti un līmeņi. Punktu pielietošana abās spēļu sistēmās ir vienāda, taču atšķiras līmeņu sasaiste ar programmu kopumā. Atslēgas vārdi: mārketinga instrumenti, lojalitātes programma, spēļošana, spēļošanas elementi, BalticMiles, PINS.
 
The theme of bachelor is – „Gamification elements in loyalty programs: comparison of ”BalticMiles” and ”PINS” program”. The aim of the bachelor thesis is to find out, if loyalty programs „BalticMiles” and „PINS” are using gamification elements and mechanisms, and also to compare both of them and to find out how and if they have change. Theoretical part consists of marketing and marketing tools, loyalty programs and gamification. In research part of bachelor thesis is used content analysis, focus group discussion and semi – structured interview. Research results concludes, that loyalty programs „BalticMiles” and „PINS” the most important gamification elements are points and levels. Point usage in both systems are the same, but differs level linkage to the whole system. Key words: marketing tools, loyalty program, gamification, gamifications elements, BalticMiles, PINS.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24783
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV