• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Virtuālās didaktiskās spēles dabaszinību apguvē skolā

Thumbnail
View/Open
300-30017-Camanis_Atis_ac09035.pdf (10.30Mb)
Author
Čamanis, Atis
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Logins, Jāzeps
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Virtuālās didaktiskās spēles dabaszinību apguvē skolā. Čamanis, A., zinātniskais vadītājs doc. Dr. ķīm. Logins, J., Bakalaura darbs, 39 lappuses, 1 tabula, 32 attēli, 33 literatūras avoti, 4 pielikumi. Latviešu valodā. Darba mērķis ir sekmēt dabaszinātņu mācību satura apguvi dabaszinību stundās, izmantojot virtuālās didaktiskās spēles. Darbā piedāvātā interneta datorspēle „Mežotājs” aprobēta Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā, aprobācijā piedalījās trīs dabaszinātņu mācību priekšmetu skolotāji un 10. un 11. klašu skolēni. Darbā pierādīts, ka virtuālo didaktisko spēļu izmantošana, kurās ir saikne ar reālo dzīvi, palīdz efektīvāk sasniegt dabaszinību mācību priekšmeta mācīšanās rezultātus. DIDAKTISKĀS DATORSPĒLES, DABASZINĪBU MĀCĪBU PROCESS, MULTIMEDIJI MĀCĪBU PROCESĀ, MĀCĪBU LĪDZEKĻI.
 
Virtual didactic games in the teaching - learning process of science. Čamanis, A., scientific supervisor Dr. chem. Logins, J. Bachelor’s paper consist of 39 pages, 1 table, 32 images, 33 sources of the literature and 4 annexes. Bachelor’s paper is written in Latvian. The aim of the paper is to promote science subject learning with using virtual didactic games in the lessons. One of the offered computer game “Mezotajs” was practically verified in Riga State 2 gymnasium. In the approbation participated 3 science subject teachers and 22 students from grades 10 and 11. The paper demonstrated that the use of virtual teaching games, which is the connection to real life, helps to achieve better science subject deliverables. EDUCATIVE COMPUTER GAMES, SCIENCE TEACHING PROCESS, MULTIMEDIA IN TEACHING PROCESS, TEACHING AIDS.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24878
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses [1583]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV