Karsta procesa izpēte ģeogrāfijas un ķīmijas mācību priekšmetos: Baldones piemērs
Author
Spolīte, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Zelča, Līga
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma tēma ir karsta procesa izpēte ģeogrāfijas un ķīmijas mācību priekšmetos. Kā piemērs tiek apskatīta Baldone, kur veikta pētījuma aprobācija. Pētījumā tiek apskatītas dažādas metodes ar kurām var veiksmīgi apgūt zināšanas par karsta procesu. Tiek noskaidroti dažādu autoru viedokļi par aptaujām, laboratorijas darbiem un āra nodarbībā, to nepieciešamību, priekšrocībām un trūkumiem ķīmijā un ģeogrāfijā. Autore darbā piedāvā aprobētu laboratorijas darbu un āra nodarbību. Empīriskā pētījuma rezultāti parāda, ka, izmantojot laboratorijas darbus un āra nodarbības ģeogrāfijas apguvē, mācību saturu padara saprotamāku un skolēniem saistošāku. Skolēni pauda pozitīvu attieksmi pret izmantotajām metodēm un izrādīja interesi par savas pilsētas dabas unikalitāti.
Atslēgas vārdi: Baldone, karsta process, karsta kritenes, āra nodarbība ģeogrāfijā, laboratorijas darbs ķīmijā. The research topic is the research of karst processes within geography and chemistry subjects. The study approbation has been made in Baldone, which has been used as an example. Research explores various methods by which students can successfully acquire the knowledge of karst processes. Research also explores opinions of various authors on the survey, work in laboratory and outdoor lessons, their necessity, advantages and disadvantages in chemistry and geography studies. The author gives an example of an outdoor lesson and work in laboratory. Results of empirical research show that the inclusion of laboratory work and outdoor lessons in the geography learning process makes the curriculum easier to comprehend and more attractive to students. Students had positive attitude towards the methods and showed an interest in their town’s unique nature.
Keywords: outdoor lessons, Baldone, karst processes, sinkholes, laboratory work in chemistry.