Jautājumu veidi un to izmantošana bioloģijas un ķīmijas mācību stundās
Autor
Kovaļevska, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Datum
2014Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba mērķis ir darbības pētījumā izpētīt jautājumu veidus un to izmantošanu bioloģijas un ķīmijas mācību priekšmeta apguvē. Veikta zinātniskās literatūras analīze par jautājumu lomu mācību procesa laikā, sākot no tā plānošanas brīža beidzot ar realizēšanas brīdi. Darbības pētījumā izstrādāti un aprobēti autores sagatavotie jautājumi mācību stundās. Noskaidrots, ka jautājumu plānošana un strukturēta izmantošana mācību stundu laikā palīdz skolēniem labāk apgūt bioloģijas mācību priekšmetu.
Atslēgvārdi: jautājumi, jautājumu veidi, jautājumu līmeņi, izziņas attīstība, jautājumu izstrāde.
- The aim of the thesis using action research is to identify questions types and ways of usage in lessons of biology and chemistry. Thesis summarizes the information of the applied literature on the role of the learning process and questions in it, from planning to implementation. Action research included developing and testing of different questions in lessons taught by author of the thesis. Results, after running a survey, show that question planning and usage in school lessons helps students to learn and reinforce new knowledge in the lessons of biology.
Keywords: questions, question types, question levels, cognitive development, question planning.