• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

OpenGL un Direct3D no programmētāja ērtības viedokļa

Thumbnail
View/Open
302-19123-Baumanis_Kristaps_kb07061.pdf (283.9Kb)
Author
Baumanis, Kristaps
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Rupeneite, Annija
Date
2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Šajā darbā ir analizēts vienkārša trīs dimensiju grafikas lietojuma izstrādes process, pielietojot OpenGL un Direct3D API. Abi API ir salīdzināti pēc tā, cik vienkārši un ērti programmētājam ir uzsākt darbu ar tiem un veidot vienkāršus lietojumus. Atsevišķi ir apskatīti un salīdzināti: izstrādes vides sagatavošana, dokumentācijas un pamācību pieejamība un kvalitāte, lietojumprogrammas loga sagatavošana, grafiskās ierīces sagatavošana, skata sagatavošana, perspektīvas matricas sagatavošana, kārtējā kadra inicializācija, skatpunkta uzstādīšana, objektu zīmēšana, tekstūru un apgaismojuma pielietošana.
 
This work analyzes the development process of a simple three-dimensional graphic application, with the aid of OpenGL and Direct3D APIs. The APIs are compared on the bases of how simple and convenient it is to begin working with them and to develop simple applications. The points of comparison are as follows: preparing the design environment, the accessibility and quality of documentation and tutorials, preparing the operating system window, preparing the graphic device, setting the viewport, setting the perspective matrix, initializing a frame, setting the viewpoint, drawing objects, using textures and lighting.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24992
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV