Mazumtirdzniecības uzņēmumu loma Latvijas tautsaimniecībā un to attīstības veicināšana
Author
Kuzins, Oskars
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Dubra, Elena
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Mazumtirdzniecības uzņēmumu loma Latvijas tautsaimniecībā un to attīstības veicināšana”
Mazumtirdzniecība un tās attīstība ir neatņemama Latvijas ekonomikas sastāvdaļa, tā būtiski ietekmē gan Latvijas ekonomiku, gan patērētāju ikdienu.
Bakalaura darba mērķis - uz teorētiskās analīzes bāzes, noteikt iespējamos attīstības pasākumus mazumtirdzniecības uzņēmumiem tuvākajos gados, kā arī izstrādāt secinājumus un galvenos priekšlikumus turpmākai attīstībai.
Bakalaura darba pirmajā daļā ir apskatīts mazumtirdzniecības jēdziens un funkcijas, kā arī mazumtirdzniecības uzņēmumu veidi un tirdzniecības sadale. Otrā daļa sastāv no mazumtirdzniecības tendenču un attīstības perspektīvu analīzes un lielāko mazumtirdzniecības ķēžu uzņēmumu apraksta. Trešajā daļā autors analizējis mazumtirdzniecības pasākumu kopumu, ar kura palīdzību iespējams attīstīt mazumtirdzniecības uzņēmumu darbību Latvijas tirgū.
Atslēgas vārdi: mazumtirdzniecība, sadales kanāli, lielveikalu tīkli. The subject of this bachelor thesis is „ The role of Retail business in Latvia´s economy and its growth stimulating.
Retail firms and its development are essential part of Latvia´s economy. It influences not only the economy itself, but also customers on day to day basis.
The goal of the thesis: Theoretically analyze near future development opportunities for retail firms, conclusions and form recommendations for future growth.
The first part will explain the meaning of “retail” and its concept as a business, as well as take a look at the retail firm types and commercial environment. The second contains retail business tendency, potential growth analysis and a profile of the biggest retail companies. In the last part the author analyses steps, which would allow developing a retail firm in Latvia.
Key words: Retail business, distribution channels, supermarket chains, merchant association.