• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Firmu starptautisko tirgvedības stratēģiju ietekmējošie faktori

Thumbnail
View/Open
303-28063-Krievins_Krists_KK06032.pdf (470.5Kb)
Author
Krieviņš, Krists
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Fortiņš, Egīls
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Starptautiskā tirgus ietekmes nozīme ir pieaugusi, nodrošinot tajā esošiem uzņēmumiem vēl neredzētas produkta noieta iespējams. Diplomdarba tēma „FIRMU STARPTAUTISKO TIRGVEDĪBAS STRATĒĢIJU IETEKMĒJOŠIE FAKTORI.” ir aktuāla saistībā ar tendenci arī maziem uzņēmumiem par darbības vidi izvēlēties starptautiskos tirgus, kļūstot atkarīgiem no starptautiskajām norisēm. Ar mērķi noskaidrot eksistējošu uzņēmumu tirgvedības stratēģiju efektivitāti un faktoru ietekmi uz to darbā apskatīju starptautisku Latvijas uzņēmumu SIA „Real Sound Lab”, sniedzot ieskatu praktiskā starptautiskās tirgvedības stratēģijas darbībā, faktoru ietekmē un ilgtspējīgas attīstītības potenciālā. Par galvenajiem materiāliem izmantojot profesionālo literatūru, interviju ar uzņēmuma izpilddirektoru un gada pārskatu 2008. un 2009. gadā, kas sasaucas ar starptautisko ekonomisko krīzi. Atslēgvārdi: Starptautisks, Tirgvedība, Ietekme, Faktori, Stratēģija.
 
Influence of the international market has grown, offering companies working in it unseen production sale opportunities. The Bachelors degree paper „FACTORS INFLUENCING COMPANIES INTERNATIONAL MARKETING STRATEGY” is topical due to the tendency of small businesses choosing the international market as their business environment and by that becoming subjected to international events. The target of this paper is to establish the effectiveness of international marketing strategy and the factors influencing it by evaluating the Latvian company SIA „Real Sound Lab” current international marketing strategy, influencing factors and the potential of sustainable development. Main information sources are professional literature, interview with the companies CEO and annual report for the year 2008/2009, which relates to the global economic crisis. Keywords: International, Marketing, Influence, Factors, Strategy.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/25302
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV