• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ekonomiski pamatotas atlaides vai papildus maksas noteikšana par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu.

Thumbnail
View/Open
303-32967-Hudenko_Justina_jh10001.pdf (1.613Mb)
Author
Hudenko, Justīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šķiltere, Daina
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba ietvaros: •apkopotas Eiropas un Latvijas likumdošanas prasības un pieredze maksas par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem veidošanā un to regulēšanas iespējās un novērtēta esošās infrastruktūras maksas noteikšanas kārtības atbilstība tautsaimniecības un publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja pamatnostādnēm; •Pamatojoties uz autores definēto vienlīdzības principa ievērošanu, tika izstrādāti ieteikumi infrastruktūras maksas noteikšanas kārtības pilnveidošanai ar maksas diferenciācijas paņēmieniem, izstrādāti ieteikumi piemērotas diferencētas maksas seku monitoringam, kā arī apzināti priekšnosacījumi piedāvātas diferencētas maksas noteikšanas kārtības ieviešanai. Darba apjoms ir 99 lapas. Darbā ir sniegtas 9 tabulas, 16 attēli un pievienoti 6 pielikumi. Atslēgvārdi: maksa par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem, atlaide, paaugstināta maksa, efektivitāte.
 
Thesis content: •Summary of the European and Latvian legislative requirements and experience in forming the public use railway infrastructure charges, regulatory options and evaluation of the compliance of existing pricing mechanism to the national economy and public-use railway infrastructure manager’s guidelines; •Based on the work defined equality principle were formulated proposals to improve the present charging system using infrastructure charge differentiation tools, worked out recommendations for monitoring of the differential charging effect and preconditions for enforcing the offered charging system are described. The amount of thesis is 99 pages. The thesis contains 9 tables, 16 images and 6 annexes. Keywords: railway infrastructure charges, discounts, increased cost, efficiency
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/25351
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV