• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzņēmuma mārketinga efektivitātes kvantitatīvās un kvalitatīvās mērīšanas metodes

Thumbnail
View/Open
303-41781-Ogsta_Elina_eo11043.pdf (1.593Mb)
Author
Ogsta, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbs “Uzņēmuma mārketinga efektivitātes kvantitatīvās un kvalitatīvās mērīšanas metodes”. Maģistra darba mērķis ir izpētīt mārketinga efektivitātes mērīšanas metožu izplatību un izmantojumu uzņēmumos Latvijā, kā arī sniegt ieteikumus mārketinga metrikas lietošanas prakses uzlabojumiem un visaptverošākai izmantošanai. 1.nodaļā sniegts ieskats mārketinga metrikas teorētiskajā pamatojumā, norādot uz priekšrocībām un problēmām. 2.nodaļā tiek raksturota Latvijas uzņēmējdarbības vide, kas attiecināma uz mārketinga metrikas lietojumu. Raksturojumu autore pamato ar veiktās ekspertaptaujas analīzi. 3.nodaļā tiek veikta kvantitatīva pētījuma analīze pēc 106 Latvijas uzņēmumu aptaujas rezultātiem. Darbs sastāv no 110 lappusēm; tajā ir iekļauti 14 attēli, 9 tabulas, 13 formulas, 13 pielikumi, darbā izmantoti 98 literatūras avoti. Atslēgvārdi: mārketinga metrika, mārketinga efektivitāte, mārketinga snieguma mērīšana, kvantitatīvās un kvalitatīvās mārketinga mērīšanas metodes.
 
Master’s thesis “The Quantitative and Qualitative Measurement Methods of Company’s Marketing Efficiency”. The objective is to study the prevalence and usage tendencies of marketing metrics in Latvian enterprises, as well as to provide recommendations for improvements and more comprehensive use. In the first chapter a theoretical background of marketing metrics is given; advantages and problems are pointed out. The second chapter describes the current situation in Latvian businesses regarding marketing metrics, also the analysis of conducted expert survey is given. In the third chapter a quantitative research – survey of 106 Latvian enterprises – is analysed. The master’s thesis consists of 110 pages, includes 14 figures, 9 tables, 13 formulas, and 13 appendixes. 98 bibliography items were used in development of the master’s thesis. Key words: marketing metrics, marketing efficiency, marketing performance measurement, quantitative and qualitative marketing measurement methods.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/25486
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV