Vizuālās informācijas izmantošana ģeogrāfijas mācību satura apguvei vidusskolā
View/ Open
Author
Vigule, Gunta
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Rozīte, Maija
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba “Vizuālās informācijas izmantošana ģeogrāfijas mācību satura apguvei vidusskolā” mērķis ir izvērtēt vizuālo metodisko materiālu pielietojuma efektivitāti atbilstoši Vispārējās vidējās izglītības standartam 2009./2010.mācību gadam un ģeogrāfijas mācību programmai vidusskolai tēmā “Sociālā vide un kultūrvide laikā un telpā”.
Teorētisko daļu veido dažādu pedagoģisko metožu izvērtējums, lai noskaidrotu, kādas metodes ir efektīvākas mācību vielas apguvē vidusskolēniem. Praktiskajā daļā tika noskaidrota izziņas darbības aktivizēšana caur vizuālajiem attēliem ģeogrāfijas stundās jauniešiem vecumā no 16 līdz 17 gadiem. Pētījumā iegūtie rezultāti apstiprināja ievadā izvirzītās hipotēzes, ka pielietojot vizuālos attēlus ģeogrāfijas stundās tiek attīstīta skolēnu uztvere, atmiņa un sasniegti augstāki mācību sasniegumi.
Atslēgas vārdi: mācību standarts, uztvere, vizuālās metodes, mācību sasniegumi. The title of the Master’s diploma work is „Visual aids in teaching Geography at secondary school”. The objective of the Master’s paper is to evaluate the significance of using visual teaching aids according to the General secondary school education standard for the 2009/2010 and secondary school geography curriculum in theme „Social and cultural environment in time and space”.
The theoretical part consists of physiological analysis of several pedagogic methods to ascertain that these methods are the most effective in the learning process for secondary school students. The practical part ascertains the activization of cognition through the visual images in geography classes for 16-17 year old students. The research results confirmed the hypothesis set up in introduction, is using the visual teaching aids in Geography develops students perception, memory and enhances studying results.
The key words: education standard, perception, visual methods, studying results.