Otrās valodas vārdu krājuma apguve
Author
Kokss, Gundars
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs pēta otrās valodas vārdu krājuma apguvi, metodes, kuras izmantotas
tā apgūšanā, kā arī paņēmienus, ko lieto, lai pārbaudītu valodas prasmi, piemēram,
testējot vai anketējot, kas arī tikuši izmantoti praktiskajā daļā. Pētnieciskā darba
mērķis ir vārdu krājuma apguves pētīšana, paņēmieni, kuri tikuši izmantoti laika gaitā,
kā arī testi, kuri pārbauda zināšanu līmeni, lai noskaidrotu, kuri no paņēmieniem ir
vislabākie, lai apgūtu vārdu krājumu. Praktiskās daļas rezultāti liecina, ka pastāv
vairāki paņēmieni, kuri tiek uzskatīti par lietderīgiem respondentu vidū, kā,
piemēram, grāmatu lasīšana vai pat televizora skatīšanās, bet, neskatoties uz šo
dažādību, tām visām piemīt svarīga loma vārdu krājuma apguvē. Katrai no tām ir savi
plusi un mīnusi, kā arī atkarībā, kurai no tām priekšroku dod skolnieki. Visiedarbīgāk
tie kalpo savam mērķim, tos apvienojot.
Atslēgas vārdi: Otrā valoda, vārdu krājuma apguve, valodas apguves metodes,
valodas prasmes pārbaude, vingrinājumi, grāmatas, video The research paper is devoted to the research of the second language vocabulary
acquisition, the strategies applied in order to acquire the vocabulary, as well as the
means to assess it, such, as the test and questionnaire provided in the case study. The
purpose of the research is to examine the means and efficiency of vocabulary
acquisition methods used in the course of time and tests to asses it, as well as which of
the strategies is more beneficial to acquire the vocabulary as seen in the empirical part
of the research. The results of the Case Study demonstrate that there are several
approaches which are considered to be beneficial among the respondents (Reading
books, watching television), nevertheless this variety, they all play an important role
in the vocabulary acquisition, each with its own pros and cons and the preference of
the language learner but the most effectively they serve their purpose if you combine
them.
Key words: Second Language, Vocabulary Acquisition, Language Learning
Strategies, Language Assessment, Exercises, Books, Video