Show simple item record

dc.contributor.advisorZelče, Vitaen_US
dc.contributor.authorBabrova, Ievaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:46:33Z
dc.date.available2015-03-24T08:46:33Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other15946en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26484
dc.description.abstractBakalaura darba „Nacistiskās Vācijas kā uzvarētāja naratīvs laikrakstā „Tēvija” (1941.- 1943.gads)” mērķis ir atspoguļot, kā Latvijas laikrakstā „Tēvija” tiek propagandēts Vācijas- PSRS potenciālā kara uzvarētāja – Vācijas tēls, kā arī demonstrēt šāda veida publikāciju regularitāti. Ar naratīva analīzes un kontentanalīzes palīdzību tiek pētītas 38 laikraksta „Tēvija” publikācijas laika periodā no 1941. gada jūlija līdz 1943. gada janvārim, lai noskaidrotu, kā tajās izteikta propaganda. Par darba teorētisko pamatojumu izvēlēta teorija par propagandu un naratīvu. Darba struktūra sastāv no teorētiskās daļas, metodoloģiskās daļas, laika periodu aprakstošās daļas un empīrisko pētījumu rezultātiem. Pētījumā iegūtie rezultāti liecina par propagandisku rakstu sistemātisku publicēšanu laikrakstā „Tēvija” analizējamajā laika periodā, tādā veidā demonstrējot Vācijas ieinteresētību Latvijas iedzīvotāju pārliecināšanā par nacistu ideoloģijas pozitīvismu. Publikāciju satura analīzes rezultāti pierāda, ka propaganda laikrakstā „Tēvija” izteikta kā ienaidnieku demoralizējošs faktors ar mērķi iegūt Latvijas iedzīvotāju atbalstu, regulāri uzsverot, ka Vācija ir vienīgais iespējamais Otrā pasaules kara uzvarētājs. Atslēgas vārdi: vācu armija, Hitlers, Vadonis, uzvara, boļševiki, propagandaen_US
dc.description.abstractThe aim of this bachelor thesis „The Narrative of Nazi Germany as a Victor in the Newspaper “Tēvija” (1941-1943)” is to show, how the image of the potential winner of the Second World War – Germany is propagated in the Latvian newspaper “Tēvija”, as well as to verify that this propaganda is performed on a regular basis. Using the narrative analysis and content analysis, 38 publications of the newspaper “Tēvija” issued between July 1941 and January 1943 that contain propaganda are explored. The theoretical base of this thesis is the theory on propaganda and on narrative. The thesis consists of a theoretical part, identification of the methodology, description of the chosen time period, as well as an analysis of empirical findings. The findings show that there are publications with the characteristics of propaganda published on a regular basis in the newspaper “Tēvija” during the time period analyzed in such a way demonstrating Germnay’s interest in convincing the inhabitants of Latvia about the positivism of Nazi ideology. The analysis of the content of publications shows, that propoganda in the nespaper „Tēvija” is pronounced as demoralizing factor of the enemy with the aim to gain the support of the inhabitants of Latvia by emphasizing that Germany is the only possible winner of the Second World War on a regular basis. Key words: Nazi Germany’s army, Hitler, Leader (Fuhrer), victory, Bolsheviks, propagandaen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleNacistiskās Vācijas kā uzvarētāja naratīvs laikrakstā "Tēvija" (1941 - 1943)en_US
dc.title.alternativeNarrative of nazi Germany as the winner in the newspaper "Tēvija" (1941 - 1943)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record